مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی جایگاه دانشگاه در آموزش و ارتقای قابلیت های کارآفرینی دانشجویان بر اساس رویکرد غربالگری فازی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 کارآفرینی و آموزش مهارتها و قابلیت های مرتبط با آن از جمله حوزه هایی است که با توجه به سرعت شتابان پیشرفت های علمی, تحولات اجتماعی و نیازهای نوپدید ناشی از آن می تواند یکی از وظایف و ماموریتهای اصلی مراکز آموزش عالی و به ویژه دانشگاه ها تلقی شود که به سهم خود در منطبق کردن این مراکز آموزشی با واقعیت ها و ضرورت های جهان امروز نقش مهمی ایفا می کند. هدف از این پژوهش شناسایی جایگاه دانشگاه در آموزش و ارتقای قابلیت های کارآفرینی دانشجویان با استفاده از روش غربالگری فازی بود. جامعه آماری استادان صاحبنظر در حوزه کارآفرینی در دانشگاه شیراز بودند. پس از بررسی گسترده ادبیات موضوع 52 قابلیت کارآفرینی استخراج و با استفاده از روش غربالگری فازی قابلیتهای موثر شناسایی و با به کارگیری روش فازی اولویت بندی شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که از بین 29 قابلیت تایید شده,مهارتهای مالی و حسابداری, قابلیت راه اندازی کسب و کار, مهارتهای مذاکره, کار تیمی و برنامه ریزی منظم به ترتیب بیشترین ظرفیت و خودکارآمدی, پیگیری, صرفه جویی, اهمیت دادن به کیفیت کار و دلبستگی کمترین ظرفیت را برای آموزش و ارتقا در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، مسلم، و کیانی، مهرداد. (1395). شناسایی جایگاه دانشگاه در آموزش و ارتقای قابلیت های کارآفرینی دانشجویان بر اساس رویکرد غربالگری فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 22(4 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/358046/fa

    Vancouver: کپی

    باقری مسلم، کیانی مهرداد. شناسایی جایگاه دانشگاه در آموزش و ارتقای قابلیت های کارآفرینی دانشجویان بر اساس رویکرد غربالگری فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1395؛22(4 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/358046/fa

    IEEE: کپی

    مسلم باقری، و مهرداد کیانی، “شناسایی جایگاه دانشگاه در آموزش و ارتقای قابلیت های کارآفرینی دانشجویان بر اساس رویکرد غربالگری فازی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 22، no. 4 ، pp. 0–0، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358046/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button