Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,383
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

858
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه ها در اقناع افکار عمومی: مطالعه موردی طرح «انصراف از دریافت یارانه ها»

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 206

چکیده

 هدف تحقیق شناسایی میزان و نحوه استفاده از تکنیک های اقناعی در تولید محتوا و دروازه بانی مطالب مرتبط با طرح «انصراف از دریافت یارانه» در شبکه یک تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و سه روزنامه «ایران», «اعتماد» و «کی هان» است. این پژوهش به دنبال آن بود تا مطالعه کند آیا تکنیک های استفاده شده در موضوع تحقیق در چهار رسانه مورد مطالعه مبتنی بر اصول اقناعی مطرح شده در منابع به روز هستند یا خیر؟ برای انجام دادن این تحقیق از دو روش «تحلیل محتوا» و «تحلیل مضمون» استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد در موضوع «انصراف از دریافت یارانه» همصدایی بین رسانه های مورد مطالعه وجود نداشته و تفاوت معنی داری بین آنها وجود داشته است. نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که در رسانه های مطالعه شده مطالبی با مضامین منفی در خصوص این طرح و مجری آن (دولت یازدهم) منتشر شده است که می تواند تبیین کننده دلایل شکست این طرح باشد. بر اساس یافته ها, خالقان پیام, استفاده هدفمندی از تکنیک ها و اصول اقناعی نداشته اند و نحوه استفاده از برخی از اصول در پیام ها برخلاف شیوه اصلی بوده است ضمن آنکه بر اساس نتایج به نظر می رسد این طرح بین اجبار و اقناع شناور بوده و مسئولان در بین تلاش های اقناعی برای انصراف از دریافت یارانه به عنوان فداکاری و حذف غیر نیازمندان به عنوان واکنش رسمی تکلیف مشخصی نداشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محسنیان راد، مهدی، و قدیری، مهدی. (1397). نقش رسانه ها در اقناع افکار عمومی: مطالعه موردی طرح «انصراف از دریافت یارانه ها». جهانی رسانه، 13(2 (پیاپی 26) )، 189-206. SID. https://sid.ir/paper/358306/fa

    Vancouver: کپی

    محسنیان راد مهدی، قدیری مهدی. نقش رسانه ها در اقناع افکار عمومی: مطالعه موردی طرح «انصراف از دریافت یارانه ها». جهانی رسانه[Internet]. 1397؛13(2 (پیاپی 26) ):189-206. Available from: https://sid.ir/paper/358306/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محسنیان راد، و مهدی قدیری، “نقش رسانه ها در اقناع افکار عمومی: مطالعه موردی طرح «انصراف از دریافت یارانه ها»،” جهانی رسانه، vol. 13، no. 2 (پیاپی 26) ، pp. 189–206، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358306/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا