مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاکسنومی استراتژی های انتخاب تامین کننده و عملکرد کسب و کار آنها (مورد مطالعه: شرکت های کاشی و سرامیک)

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 149

چکیده

 هدف تحقیق حاضر شناسایی خوشه ها, ابعاد و مولفه های انتخاب تامین کننده برای شرکت های کاشی و سرامیک در ایران می باشد. به این منظور معیارهای انتخاب تامین کننده که بیشترین فراوانی را در بین معیارهای مطرح شده در مطالعات گذشته را داشته اند, مبنای تعریف ابعاد مورد نظر قرار گرفتند. در این تحقیق, 86 شرکت کاشی و سرامیک در ایران انتخاب گردیدند و ابتدا با استفاده از تحلیل خوشه ای به خوشه بندی شرکت های مزبور پرداخته شد و سپس با استفاده از تحلیل تشخیصی ترکیب خطی مناسب از این ابعاد تعیین گردید. نتایج نشان داد که شرکت-های کاشی و سرامیک در ایران را می توان در سه خوشه از نظر معیارهای انتخاب تامین کننده قرار داد و استراتژی های غالب مورد استفاده توسط شرکت های کاشی و سرامیک در ایران جهت انتخاب تامین کننده مناسب در یک صفحه روی دو بعد «تکنولوژی- کیفیت» و «هزینه» قابل ارائه می باشد. همچنین در این تحقیق عملکرد کسب و کار این شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که سه خوشه استخراج شده از شرکت های کاشی, از نظر عملکرد کلی کسب و کار تفاوت معنی داری با یکدیگر دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خریدار، فاطمه، و پویا، علیرضا. (1395). تاکسنومی استراتژی های انتخاب تامین کننده و عملکرد کسب و کار آنها (مورد مطالعه: شرکت های کاشی و سرامیک). پژوهشنامه بازرگانی، 20(80 )، 121-149. SID. https://sid.ir/paper/358392/fa

    Vancouver: کپی

    خریدار فاطمه، پویا علیرضا. تاکسنومی استراتژی های انتخاب تامین کننده و عملکرد کسب و کار آنها (مورد مطالعه: شرکت های کاشی و سرامیک). پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1395؛20(80 ):121-149. Available from: https://sid.ir/paper/358392/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خریدار، و علیرضا پویا، “تاکسنومی استراتژی های انتخاب تامین کننده و عملکرد کسب و کار آنها (مورد مطالعه: شرکت های کاشی و سرامیک)،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 20، no. 80 ، pp. 121–149، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button