مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین چرخه عمر دانشگاه - رویکرد فازی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

چکیده

 رقابت شدید دانشگاه ها و تلاش های آنها در ارایه خدمات با بالاترین کیفیت به منظور دستیابی به جایگاه و اعتبار بین المللی بالاتر باعث شده است تا این موسسات به رویکردی جامع, که بتواند عملکرد موسسه را ارزیابی کند, نیاز داشته باشند. طراحی و استقرار نظام ارزیابی از نیازهای ضروری یک سازمان برای تعیین میزان دستیابی به اهداف است و می تواند به شناسایی چرخه عمر آن کمک کند. شناسایی چرخه عمر دانشگاه می تواند به مدیران کمک کند تا به گونه ای برنامه ریزی کنند که همواره در مرحله رشد و بلوغ خود باقی بمانند, چرا که پس از آن در صورت هدایت و برنامه ریزی ناصحیح, دوران پیری سازمان پدیدار و در نهایت, به نابودی سازمان منجر خواهد شد. استفاده از ابزارها و روشهای نوین برای شناسایی چرخه عمر و موقعیت دانشگاه ها می تواند در هدایت و مدیریت مراکز آموزش عالی بسیار کارساز باشد. از این رو, در این پژوهش رویکردی فازی برای شناسایی چرخه عمر دانشگاه ها استفاده شد. این پژوهش در دانشگاه تربیت مدرس انجام و چرخه عمر دانشگاه بر اساس چهار منظر آموزش, پژوهش, وجهه بین الملل و فرهنگی - تسهیلات و امکانات طی سالهای 1370 تا 1387 ترسیم شد. نتایج نشان داد که این دانشگاه در سالهای 1370 و 1371 در مرحله معرفی, در فاصله سالهای 1372 تا 1380 در مرحله رشد و در سالهای بعد از آن در مرحله بلوغ قرار داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آذر، عادل، خسروانی، فرزانه، جلالی، رضا، و دهدشتی، عادل. (1390). تدوین چرخه عمر دانشگاه - رویکرد فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 16(1 (59))، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/358641/fa

    Vancouver: کپی

    آذر عادل، خسروانی فرزانه، جلالی رضا، دهدشتی عادل. تدوین چرخه عمر دانشگاه - رویکرد فازی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1390؛16(1 (59)):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/358641/fa

    IEEE: کپی

    عادل آذر، فرزانه خسروانی، رضا جلالی، و عادل دهدشتی، “تدوین چرخه عمر دانشگاه - رویکرد فازی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 16، no. 1 (59)، pp. 1–25، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button