مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,618
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,124
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر هیجانات خودآگاهانه (غرور، شرم و گناه) بر سطح خلاقیت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 126

چکیده

 هدف: هدف اصلی این تحقیق, بررسی اثرات هیجانات خودآگاه (غرور, شرم, گناه) بر سطح خلاقیت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد است.روش تحقیق: این تحقیق به لحاظ هدف, کاربردی و به لحاظ روش, پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد می باشند که 272 پرسش نامه به روش نمونه گیری تصادفی جمع آوری شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه می باشد و از پرسش نامه ای با طیف 5 گزینه ای لیکرت که شامل 40 سوال بود استفاده شده است. روایی محتوا از طریق پیش آزمون و تست خبرگان انجام گرفت. روایی سازه از طریق تحلیل عاملی تاییدی مورد برسی قرار گرفت. به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ و ضریب پایایی مرکب استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل یابی معادلات ساختاری و حداقل مربعات جزئی استفاده شد.یافته ها: نتایچ حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که غرور اصیل به میزان 0.346, غرور عصبی به میزان 0.195-, احساس شرم به میزان 0.177- و احساس گناه به میزان 0.204 بر خلاقیت دانشجویان اثر دارد که با توجه با این که عدد معناداری برای هر چهار ضریب خارج از بازه 1.96± است می توان هر چهار فرضیه تایید می شوند.نتیجه گیری: بر اساس یافته های به دست آمده می توان گفت که غرور اصیل و احساس گناه رابطه معنادار و مثبتی با سطح خلاقیت دارند درحالی که غرور عصبی و احساس شرم رابطه معنادار و منفی با خلاقیت دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرایلی، علی، خوراکیان، علیرضا، و مهارتی، یعقوب. (1396). بررسی اثر هیجانات خودآگاهانه (غرور, شرم و گناه) بر سطح خلاقیت دانشجویان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(4)، 101-126. SID. https://sid.ir/paper/359054/fa

    Vancouver: کپی

    گرایلی علی، خوراکیان علیرضا، مهارتی یعقوب. بررسی اثر هیجانات خودآگاهانه (غرور, شرم و گناه) بر سطح خلاقیت دانشجویان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1396؛6(4):101-126. Available from: https://sid.ir/paper/359054/fa

    IEEE: کپی

    علی گرایلی، علیرضا خوراکیان، و یعقوب مهارتی، “بررسی اثر هیجانات خودآگاهانه (غرور, شرم و گناه) بر سطح خلاقیت دانشجویان،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 6، no. 4، pp. 101–126، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا