مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نهاد لباس تجاری؛ نگاهی دوباره به نظام علائم تجاری

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 120

چکیده

ظاهر کلی کالا یا خدمت, علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت, می تواند به عنوان شناسه ی منبع عمل کرده و به مصرف کنندگان در تمییز منبع یاری رساند. به بیان دیگر, در بسیاری از موارد, خریداران بر اساس ظاهر محصولات و خدمات یا به اصطلاح لباس تجاری, منشأ آن ها را تشخیص داده و دست به انتخاب می زنند. از این رو, زمانی که ظاهر کلی کالا یا خدمت به گونه ای طراحی شود که بتواند به عنوان شناسه ی منبع عمل کند, شایسته است مورد حمایت قرار گیرد. با توجه به خلأ تحقیقاتی در این زمینه, این مقاله بر آن است به این پرسش ها پاسخ دهد که لباس تجاری در حقوق علامت تجاری کشورها چه جایگاهی دارد؟ و آیا در ایران از لباس تجاری حمایت می شود؟ مقاله ی حاضر با رویکرد توصیفی تحلیلی نتیجه می گیرد که به رغم حمایت مقررات و رویه ی قضایی نظام های حقوقی مختلف از لباس تجاری, در ایران, طرح یا بسته بندی محصولات به عنوان علامت تجاری پذیرفته نمی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاکری، زهرا، و نورعلی، سهیلا. (1397). نهاد لباس تجاری؛ نگاهی دوباره به نظام علائم تجاری. حقوق تطبیقی (نامه مفید)، 14(2 (پیاپی 110) )، 97-120. SID. https://sid.ir/paper/359665/fa

    Vancouver: کپی

    شاکری زهرا، نورعلی سهیلا. نهاد لباس تجاری؛ نگاهی دوباره به نظام علائم تجاری. حقوق تطبیقی (نامه مفید)[Internet]. 1397؛14(2 (پیاپی 110) ):97-120. Available from: https://sid.ir/paper/359665/fa

    IEEE: کپی

    زهرا شاکری، و سهیلا نورعلی، “نهاد لباس تجاری؛ نگاهی دوباره به نظام علائم تجاری،” حقوق تطبیقی (نامه مفید)، vol. 14، no. 2 (پیاپی 110) ، pp. 97–120، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359665/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button