مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی

صفحات

 صفحه شروع 283 | صفحه پایان 318

چکیده

 حق الزحمه حسابرسی, به عوامل متعددی از جمله ویژگی های موسسه حسابرسی, ویژگی های صاحبکار, شرایط حرفه, استفاده کنندگان, شرایط رقابتی, محیطی و. . . بستگی دارد. در این پژوهش, به منظور بررسی جامع عوامل موثر بر حق الزحمه, با مصاحبه عمیق خبرگان, از روش کیفی و رویکرد مبتنی بر نظریه پردازی زمینه ای استفاده و نتایج در قالب یک مدل استخراج شده است. برای اعتباربخشی به نتایج پژوهش از معیارهای زاویه بندی (اجماع/مثلث سازی) داده ها, کنترل اعضا و مقبولیت استفاده شده است. طبق نتایج و مدل ارائه شده, اندازه موسسه, میزان رعایت آیین رفتار حرفه ای, ارزش (ارزشمند بودن) کار برای صاحبکار و ویژگی ها و اعتبار مدیران و شرکا مهم ترین عوامل موثر در سطح موسسه حسابرسی, اندازه, ریسک, توان تقاضای کیفیت, هدف صاحبکار از حسابرسی و حاکمیت شرکتی اثربخش مهم ترین عوامل در سطح صاحبکار و درک استفاده کنندگان و ذینفعان کلیدی از حسابرسی, نگرش و ویژگی های سیاست گذاران و تصمیم گیرندگان و تدوین مقررات و ضوابط اثربخش, مهم ترین عوامل در سطح حرفه و شرایط محیطی شناخته شد که در صورت اتخاذ راهبردهای لازم و وجود زمینه مناسب در سطح کلان و حرفه حسابرسی از جمله فراهم شدن بستر اقتصادی, بازار, قدرت نهادهای ناظر بر حرفه حسابرسی و تعامل سازنده این نهادها با دولت و قانون گذاران منجر به دستیابی به حق الزحمه معقول می گردد. مجموعه این عوامل به همراه پیامدهای حق الزحمه معقول, مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی را تشکیل می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوشادی، میثم، خدادادی، ولی، واعظ، سیدعلی، و حسین زاده، علی حسین. (1397). تدوین مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی. پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 10(2 (پیاپی 75/3) )، 283-318. SID. https://sid.ir/paper/359689/fa

    Vancouver: کپی

    نوشادی میثم، خدادادی ولی، واعظ سیدعلی، حسین زاده علی حسین. تدوین مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی. پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1397؛10(2 (پیاپی 75/3) ):283-318. Available from: https://sid.ir/paper/359689/fa

    IEEE: کپی

    میثم نوشادی، ولی خدادادی، سیدعلی واعظ، و علی حسین حسین زاده، “تدوین مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی،” پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 10، no. 2 (پیاپی 75/3) ، pp. 283–318، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا