مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جنبه های گوناگون فرایند رشد شرکت در دوره های متفاوت تنوع بخشی محصول

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 125

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی جنبه های گوناگون فرایند رشد شرکت (شامل رشد فروش, استخدام و دارایی ها) در دوره های متفاوت تنوع بخشی محصول (دوره های قبل, در طی و بعد از تنوع بخشی) در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. به صورت کل ی در پژوهش حاضر تنوع بخشی به صورت ایجاد نوآوری در نظر گرفته می شود. بد ین منظور سه فرضیه ی اصلی و نه فرضیه ی فرعی برای بررسی این موضوع تدوین و با استفاده از اطلاعات ما لی شرکت های تولیدی, مربوط به دورة زما نی بین سال های 1382 ت ا 1394 تجزی ه وتحلی ل می شوند. نتایج تحقیق نشان داد که میان متغیرهای رشد دارایی ها, درآمد فروش و تعداد کارکنان شرکت و میزان تنوع پذیری محصولات در دورة تنوع پذیری محصول و دورة قبل از آن ارتباط معناداری وجود دارد؛ اما ای ن ارتباط در دورة پس از تنوع محصول در ه یچ ی ک از متغیرها مشاهده نشد. در راستای نتیجه ی به دست آمده می توان بیان کرد در زمان تنوع بخش ی, شرکت برای اجرای برنامه های رشد نیازمند سرمایه گذاری در دارایی ها است. افزون بر ای ن, در زمان تنوع بخشی, شرکت ها شروع به ارائه ی محصولات جدید کرده و محدودة بزرگ تری از بازارها را افزایش خواهند داد که سبب افزایش سطح فروش به دلیل فروش محصولات جدید می شود. از سوی دیگر درونی کردن کارکنان جدی د نیازمند زمان و تلاش طولا نی است؛ بنابر این استخدام کارکنان جدید در زمان تنوع بخشی نمی تواند برای شرکت ازلحاظ به موقع بودن مفیباشد؛ زیرا آنان نیازمند زمان طولانی برای آموزش و آشنایی با محیط کار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سجادی، سیدحسین، نیک کار، جواد، و حاجی زاده، سعید. (1397). بررسی جنبه های گوناگون فرایند رشد شرکت در دوره های متفاوت تنوع بخشی محصول. پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 10(1 (پیاپی 74/3) )، 98-125. SID. https://sid.ir/paper/359825/fa

    Vancouver: کپی

    سجادی سیدحسین، نیک کار جواد، حاجی زاده سعید. بررسی جنبه های گوناگون فرایند رشد شرکت در دوره های متفاوت تنوع بخشی محصول. پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1397؛10(1 (پیاپی 74/3) ):98-125. Available from: https://sid.ir/paper/359825/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین سجادی، جواد نیک کار، و سعید حاجی زاده، “بررسی جنبه های گوناگون فرایند رشد شرکت در دوره های متفاوت تنوع بخشی محصول،” پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 10، no. 1 (پیاپی 74/3) ، pp. 98–125، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359825/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button