مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی در کسب و کارهای خانوادگی و غیر خانوادگی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 122

چکیده

 مقاله حاضر با هدف ارزیابی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد کسب­ وکارهای خانوادگی و غیرخانوادگی اجرا شد. بر این اساس ضمن مرور ادبیات نظری تحقیق, ابعاد شش­ گانه مسولیت­ پذیری اجتماعی شرکت شناسایی شدند و در ادامه به بررسی تاثیر هر یک از ابعاد بر عملکرد مالی کسب­ وکارهای خانوادگی و غیرخانوادگی پرداخته شد. در این تحقیق از روش توصیفی از نوع پیمایشی به کمک مدل معادلات ساختاری استفاده شد. به منظور گردآوری داده­ ها از پرسشنامه محقق ساخته 67 سوالی با طیف پنج­ گانه لیکرت جهت گردآوری داده ها استفاده شد که ضمن تائید روایی و پایایی ابزار در جامعه 830 نفری صاحبان کسب و کارهای عضو اتاق بازرگانی, صنایع, معادن و کشاورزی استان مازندران با کارت بازرگانی فعال به روش روش نمونه گیری طبقه بندی ساده توزیع شد که نهایتا 385 پرسشنامه تکمیل شد و داده­ های دریافتی با نرم افزار PLS تجزیه و تحلیل شدند و یافته­ های تحقیق نشان داد شدت اثرگذاری ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی بر عملکرد مالی کسب و کارهای خانوادگی برابر با 95. و شرکت­ های غیرخانوادگی برابر با 51. بوده است که بیانگر معنی دار بودن اختلاف میزان اثرگذاری دو گروه می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یدالهی فارسی، جهانگیر، آقاجانی افروزی، علی اکبر، احمدپور داریانی، محمود، و متوسلی، محمود. (1397). تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی در کسب و کارهای خانوادگی و غیر خانوادگی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 10(20 )، 97-122. SID. https://sid.ir/paper/359846/fa

    Vancouver: کپی

    یدالهی فارسی جهانگیر، آقاجانی افروزی علی اکبر، احمدپور داریانی محمود، متوسلی محمود. تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی در کسب و کارهای خانوادگی و غیر خانوادگی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1397؛10(20 ):97-122. Available from: https://sid.ir/paper/359846/fa

    IEEE: کپی

    جهانگیر یدالهی فارسی، علی اکبر آقاجانی افروزی، محمود احمدپور داریانی، و محمود متوسلی، “تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد مالی در کسب و کارهای خانوادگی و غیر خانوادگی،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 10، no. 20 ، pp. 97–122، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button