Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    13-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    603
  • دانلود: 

    761
چکیده: 

مهمترین هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل کسب وکار مبتنی بر اینترنت اشیاء بر اساس بکارگیری شبکه های عصبی مصنوعی و سیستم استنتاج فازی Falcon در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD)، است. در واقع مسائل این پژوهش را می توان خستگی تصمیم گیران و پزشکان در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران بر اثر ترکیب روش های مختلف طراحی مدل کسب وکار مبتنی بر اینترنت اشیاء در حوزه پزشکی ازراه دور و نیز نیاز به استفاده از سیستم T-MEDICINE+IOT. F-ANFIS در افزایش اعتماد و اطمینان در تصمیم گیری، و همچنین مسئله نیاز به تخصص چندگانه از طریق به کاربردن همزمان دانش چند نفر خبره حوزه های مختلف برای حل مسئله طراحی مدل کسب وکار مبتنی بر اینترنت اشیاء در حوزه پزشکی ازراه دور، بیان نمود. در پژوهش حاضر، به منظور طراحی سیستم هوشمند مبتنی بر شبکه های عصبی-فازی Falcon از محیط برنامه نویسی Matlab R2017b استفاده شد. در نهایت، با استفاده از خروجی های سیستم T-MEDICINE+IOT. F-ANFIS می توان وضعیت "طراحی مدل کسب وکار مبتنی بر اینترنت اشیاء در حوزه پزشکی ازراه دور" را بر اساس متغیر هایی چون استفاده از اینترنت اشیاء در پزشکی ازراه دور؛ قابلیت مدیریت دستگاه ها و اشیاء؛ موقعیت شبکه های اینترنت اشیاء؛ امنیت اینترنت اشیاء؛ میزان آشنایی با تحلیل کاربردهای اینترنت اشیاء؛ مورد تحلیل قرار داد. در واقع، اختلاف نهایی بین تحلیل خروجی های سیستم T-MEDICINE+IOT. F-ANFIS و میانگین نظرات پزشکان از راه دور و متخصصان مدل کسب وکار مبتنی بر اینترنت اشیاء معنی دار نبوده و برابر با 065/0 است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 603

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 761 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    39-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    496
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، مفهوم­ پردازی مدل خط­ مشی­ گذاری مبتنی بر شواهد است که نوآوری آن در مقایسه با مطالعات پیشین، جامعیت، بومی بودن و اجرایی بودن آن است که همزمان به اغلب مولفه­ های موثر در خط­ مشی­ گذاری مبتنی بر شواهد در آموزش عالی توجه نموده است. این پژوهش از لحاظ جهت­ گیری در پی مفهوم­ پردازی و با رویکرد کیفی و کدگذاری نظری است. به منظور گردآوری داده­ ها از مصاحبه­ های عمیق و از روش نظریه داده بنیاد استفاده شد. جامعه آماری، اعضای کمیسیون آموزش عالی مجلس، مدیران ارشد، خبرگان، و کارشناسان، روسا و مدیران دانشگاه­ های جامع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی و خبرگان خط­ مشی­ گذاری آموزش عالی بودند که با روش نمونه­ گیری گلوله برفی با 20 نفر از افراد مصاحبه شد. جهت تحلیل داده­ ها از فرایند کدگذاری استفاده شد و در نهایت، خلاصه ­ ای از نتایج نشان داد؛ تنوع گروه­ های ذینفع و عدم وجود سازوکار موثر خط ­ مشی­ گذاری برای یکپارچه­ سازی، از شرایط علی، ناهنجارهای نهادینه فرهنگی و نگاه گزینشی خط­ مشی­ گذاران از شرایط مداخله­ گر نظام آموزش عالی ایران است که از طریق ایجاد نظام پایش مبتنی بر شواهد در فرایند خط­ مشی­ گذاری در نظام آموزش عالی منجر به تبدیل ضعف­ ها و تهدیدهای موجود به فرصت­ های بالقوه می­ شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 496

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    67-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    849
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

در پژوهش­ های حوزه مدیریت به­ ویژه پژوهش­ های استراتژیک، تحول استراتژیک اهمیت زیادی دارد. این امر برای حفظ مزیت رقابتی و بقای سازمانی طولانی مدت ضروری است. یکی از راه های کسب مزیت رقابتی این است که بتوانیم به سرعت خودمان را با تغییرات محیطی تطابق دهیم. از این­ رو پژوهش حاضر به دنبال طراحی مدل تحول استراتژیک در سازمان­ های سلسله مراتبی با رویکرد نظریه داده­ بنیاد گلیزری است. بدین منظور با 21 تن از خبرگان حوزه مدیریت استراتژیک در سازمان­ های سلسله مراتبی مصاحبه عمیق انجام شد. نتایج حاصل از کدگذاری داده­ ها منجر به تعیین سه مقوله پیشایندهای تحول استراتژیک، مولفه­ های تحول استراتژیک و پیامدهای تحول استراتژیک شد. نتایج حاکی از آن است که عوامل فردی، عوامل سازمانی و عوامل برون سازمانی (محیطی) به عنوان پیشایند، رهبری استراتژیک، نوسازی استراتژیک، تدوین برنامه­ گذار، تعدیل و بازمهندسی ساختارها، ایجاد چشم­ انداز مشترک، ترویج نگاه سیستمی، جانشین­ پروری، برقراری سیستم­ های تعالی، شفاف­ سازی اطلاعاتی، برقراری سیستم­ های نظارتی پیشرفته و تدوین استراتژی­ های توانمندسازی روان­ شناختی به عنوان مولفه­ های تحول استراتژیک و همچنین تعالی سازمان، چابکی سازمان، قابلیت­ های رقابت­ پذیری و بالندگی کارکنان به عنوان پیامدهای تحول استراتژیک شناسایی شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 849

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    97-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    759
  • دانلود: 

    770
چکیده: 

مقاله حاضر با هدف ارزیابی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت بر عملکرد کسب­ وکارهای خانوادگی و غیرخانوادگی اجرا شد. بر این اساس ضمن مرور ادبیات نظری تحقیق، ابعاد شش­ گانه مسولیت­ پذیری اجتماعی شرکت شناسایی شدند و در ادامه به بررسی تاثیر هر یک از ابعاد بر عملکرد مالی کسب­ وکارهای خانوادگی و غیرخانوادگی پرداخته شد. در این تحقیق از روش توصیفی از نوع پیمایشی به کمک مدل معادلات ساختاری استفاده شد. به منظور گردآوری داده­ ها از پرسشنامه محقق ساخته 67 سوالی با طیف پنج­ گانه لیکرت جهت گردآوری داده ها استفاده شد که ضمن تائید روایی و پایایی ابزار در جامعه 830 نفری صاحبان کسب و کارهای عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران با کارت بازرگانی فعال به روش روش نمونه گیری طبقه بندی ساده توزیع شد که نهایتا 385 پرسشنامه تکمیل شد و داده­ های دریافتی با نرم افزار PLS تجزیه و تحلیل شدند و یافته­ های تحقیق نشان داد شدت اثرگذاری ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی بر عملکرد مالی کسب و کارهای خانوادگی برابر با 95. و شرکت­ های غیرخانوادگی برابر با 51. بوده است که بیانگر معنی دار بودن اختلاف میزان اثرگذاری دو گروه می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 759

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 770 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    123-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    394
  • دانلود: 

    615
چکیده: 

کاربرد گسترده فناوری­ های پزشکی نیازمند صرف مقدار قابل توجهی از منابع در خرید تجهیزات و مواد می باشد. واضح است اگر فرایند خرید به درستی مدیریت نشود کمیت و کیفیت موارد خریداری شده با نیاز واقعی بیمارستان هماهنگی نخواهد داشت. از این رو برای جلوگیری از اتلاف منابع و هزینه و زمان، مقاله حاضر در صدد است با ارائه سیستم فازی به ارزیابی و اولویت بندی ریسک­ های موجود در فرایند خرید بیمارستان دولتی­ بوعلی ساری بپردازد. در پژوهش حاضر ابتدا با مطالعه ادبیات موضوع و مصاحبه با خبرگان متخصص و آشنا به فرایند خرید بیمارستان، فهرستی از شکست های محتمل در فرایند خرید بیمارستان شناسایی شد. سپس از میان آنها، حساس ترین شکست ها از نظر میزان اهمیت و تاثیرگذاری شان با مصاحبه و نظرسنجی مجدد از خبرگان، استخراج شدند. عدد ریسک شکست هر یک از این شکست ها بر اساس رویکرد FMEA به دو صورت قطعی و فازی محاسبه شد. در روش فازی از سیستم خبره فازی برای ارائه مدل ارزیابی ریسک شکست استفاده گردید. بر اساس نتایج، مهمترین شکست ها در فرایند خرید بیمارستان بوعلی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد عبارت است از: شکست های" فقدان کالای موردنیاز در بازار "، " تاخیر در ارسال کالا " و " کسری کالاهای آنی ". بکارگیری سیستم استنتاج فازی علیرغم رتبه بندی ریسک های فرایند خرید، می تواند درک روشنی از هریک از ریسک ها با توجه به درجه عضویت مربوط به RPN فازی فراهم آورد. لذا با توجه به حساسیت فرایند خرید در بیمارستان ها، می تواند برای مدیریت بهتر خرید مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 394

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 615 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    147-173
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    775
  • دانلود: 

    766
چکیده: 

هدف تحقیق بررسی رابطه بین قدرت مدیر عامل و ارزش شرکت با نقش تعاملی رقابت بازار و قلمرو مکانی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و قلمرو زمانی 1390 تا 1396 بوده است. بر اساس روش حذف سیستماتیک 145 شرکت به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید و به منظور تحلیل داده ها ابتدا آزمون های ناهمسانی واریانس، F-لیمر و هاسمن و آزمون جارک – برا و سپس آزمون رگرسیون چند متغیره برای تایید و رد فرضیه های تحقیق استفاده گردید. نتایج نشان داد هنگامی که رقابت در بازار محصول بالاست، قدرت مدیرعامل با ارزش شرکت رابطه مثبتی دارد و هنگامی که رقابت در بازار محصول بالا است و حاکمیت شرکتی قوی است، قدرت مدیرعامل با ارزش شرکت رابطه مثبتی دارد. در نتیجه هنگامی که بازارها رقابتی هستند، قدرت اجرایی مدیران افزایش می یابد و مدیران اجرایی با تصمیم گیری های سریع و واکنش به تغییرات در شرایط بازار ارتباط برقرار می کنند. همچنین حاکمیت قوی شرکت ها منجر به نظارت مؤثر بر مدیران می شود و باعث می گردد تا مدیران تصمیمات استراتژیک خود در جهت ارزش شرکت سوق دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 775

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 766 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    175-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    788
  • دانلود: 

    853
چکیده: 

این تحقیق بررسی و خوشه­ بندی مشتریان، بر اساس مدل RFM و طراحی الگویی برای ارائه خدمات به مشتریان کلیدی می­ پردازد. جامعه آماری. گروه اول، جهت تعیین وزن شاخص­ های R, F, M، 18 نفر از خبرگان بانک ملت استان مازندران هستند وگروه دوم جهت خوشه­ بندی مشتریان بر اساس مدل RFM و با استفاده از داده­ های اسنادی بانک مشتریان، اصناف و فروشگاههایی که دارای POS)) بانکی می­ باشند. روش تجزیه و تحلیل داده­ ها تکنیک­ تحلیل سلسله مراتبی فازی، تکنیک آنتروپی، روش کا-میانگین و روش DBSCAN می­ باشد. طبق نتایج، وزن هر کدام از شاخص­ های آر. اف ام. با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی و آنتروپی بدست آمد و در نهایت وزن شاخص­ ها بصورت ترکیبی برآورد گردید. وزن شاخص­ ها به ترتیب Mبرابر 5998/0، F برابر 2672/0 و R برابر 1330/0. هم­ چنین در ادامه تجزیه و تحلیل داده­ ها، خوشه­ بندی مشتریان با دو روش K-Means و DBSCAN انجام شد. نتایج نشان داد روش K-means روش بهتری برای خوشه بندی مشتریان و ارائه خدمات می­ باشد. بعد از خوشه بندی و تشکیل هرم مشتریان با روش K-means، مشتریان بانک بر اساس اطلاعیه­ های ابلاغی در گروه­ های (مهان، شایان، پویان، تابان، رویان و بحران) دسته بندی شدند که شعب بانک ملت با استفاده از این اطلاعات می­ توانند، خدمات و تسهیلات مخصوص برای هر خوشه یا گروه از مشتریان در نظر بگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 788

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 853 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button