مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

499
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کارایی یک برنامه آموزش ادغام یافته مبتنی بر مورد، در آموزش پاتولوژی به دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 53

چکیده

 مقدمه: مطالعات نشان داده اند که شیوه های دانشجو محور و ادغام دروس مرتبط, باعث افزایش کیفیت آموزش و یادگیری می گردد. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر شیوه آموزش مبتنی بر مساله برای ارائه درس پاتولوژی, انجام شد. روش کار: در این مطالعه مداخله ای و از نوع نیمه تجربی, بخشی از آموزش درس آسیب شناسی به روش سنتی و بخش از آن در قالب مساله های بالینی و با روش مسئله محور برای 75 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اجراء گردید. در هر دو روش ابتدا یک پیش آزمون اخذ گردید. در پایان آموزش و نیز دو هفته پس از اجرا, دانشجویان با آزمون مجدد مورد ارزیابی قرار گرفتند. تفاوت میانگین این نمرات این دو روش, توسط آزمون ها ی آماری مورد مقایسه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: از 75 نفر دانشجو, 37 نفر 3/49٪ دانشجویان پسر و بقیه دختر بودند. نمرات به دست آمده از دو روش نشان داد که میانگین نمرات دانشجویان در پس آزمون و آزمون دو هفته بعد از آن در روش مسئله محور با روش سنتی تفاوت آماری معنی داری داشت (0001 / 0 > P). همچنین این روش موجب افزایش رضایت دانشجویان از آموزش شد. نتیجه گیری: این نتایج حاکی از آن است که آموزش درس آسیب شناسی در قالب مساله های بالینی و با روش مسئله محور, میانگین نمرات کسب شده و میزان رضایت مندی دانشجویان را بهبود می بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سمیعی راد، فاطمه، سرچمی، رامین، و صوفی آبادی، محمد. (1399). بررسی کارایی یک برنامه آموزش ادغام یافته مبتنی بر مورد, در آموزش پاتولوژی به دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 11(2 )، 42-53. SID. https://sid.ir/paper/359943/fa

    Vancouver: کپی

    سمیعی راد فاطمه، سرچمی رامین، صوفی آبادی محمد. بررسی کارایی یک برنامه آموزش ادغام یافته مبتنی بر مورد, در آموزش پاتولوژی به دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛11(2 ):42-53. Available from: https://sid.ir/paper/359943/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه سمیعی راد، رامین سرچمی، و محمد صوفی آبادی، “بررسی کارایی یک برنامه آموزش ادغام یافته مبتنی بر مورد, در آموزش پاتولوژی به دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 2 ، pp. 42–53، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359943/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button