مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پردازی مدل بومی خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد در آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مفهوم­ پردازی مدل خط­ مشی­ گذاری مبتنی بر شواهد است که نوآوری آن در مقایسه با مطالعات پیشین, جامعیت, بومی بودن و اجرایی بودن آن است که همزمان به اغلب مولفه­ های موثر در خط­ مشی­ گذاری مبتنی بر شواهد در آموزش عالی توجه نموده است. این پژوهش از لحاظ جهت­ گیری در پی مفهوم­ پردازی و با رویکرد کیفی و کدگذاری نظری است. به منظور گردآوری داده­ ها از مصاحبه­ های عمیق و از روش نظریه داده بنیاد استفاده شد. جامعه آماری, اعضای کمیسیون آموزش عالی مجلس, مدیران ارشد, خبرگان, و کارشناسان, روسا و مدیران دانشگاه­ های جامع وزارت علوم, تحقیقات و فناوری, و وزارت بهداشت, درمان, و آموزش پزشکی و خبرگان خط­ مشی­ گذاری آموزش عالی بودند که با روش نمونه­ گیری گلوله برفی با 20 نفر از افراد مصاحبه شد. جهت تحلیل داده­ ها از فرایند کدگذاری استفاده شد و در نهایت, خلاصه ­ ای از نتایج نشان داد؛ تنوع گروه­ های ذینفع و عدم وجود سازوکار موثر خط ­ مشی­ گذاری برای یکپارچه­ سازی, از شرایط علی, ناهنجارهای نهادینه فرهنگی و نگاه گزینشی خط­ مشی­ گذاران از شرایط مداخله­ گر نظام آموزش عالی ایران است که از طریق ایجاد نظام پایش مبتنی بر شواهد در فرایند خط­ مشی­ گذاری در نظام آموزش عالی منجر به تبدیل ضعف­ ها و تهدیدهای موجود به فرصت­ های بالقوه می­ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هدایتی، علی، و صالحی عمران، ابراهیم. (1397). مفهوم پردازی مدل بومی خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد در آموزش عالی ایران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 10(20 )، 39-66. SID. https://sid.ir/paper/360005/fa

    Vancouver: کپی

    هدایتی علی، صالحی عمران ابراهیم. مفهوم پردازی مدل بومی خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد در آموزش عالی ایران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1397؛10(20 ):39-66. Available from: https://sid.ir/paper/360005/fa

    IEEE: کپی

    علی هدایتی، و ابراهیم صالحی عمران، “مفهوم پردازی مدل بومی خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد در آموزش عالی ایران،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 10، no. 20 ، pp. 39–66، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button