مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی بازاریابی مقصدهای گردشگری روستایی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 88

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارایه الگوی بازاریابی گردشگری روستایی در ایران است. فلسفه پژوهش تفسیرگرایی, رویکرد آن کیفی و استراتژی پژوهش, مطالعه موردی است. در این پژوهش با استفاده از روش مطالعه چند موردی و رویکرد کثرت گرایانه, هفت سازمان از سازمان های فعال ایران در صنعت گردشگری انتخاب و بررسی شد و در نهایت با هفت نفر از مدیران و نخبگان آنان مصاحبه به عمل آمد. در هر یک از شرکت ها, در راستای فرایند بازاریابی مقصدهای گردشگری, از روش های مختلفی مانند: مصاحبه نیمه ساختاریافته, مشاهده و مطالعه اسناد, داده های مورد نیاز جمع آوری گردید. سپس مفاهیم پیشنهادی برآمده از مصاحبه ها تحلیل شد و در نهایت الگوی پیشنهادی مذکور, پس از مقایسه با مبانی نظری پژوهش و تحلیل نهایی داده های حاصل از مصاحبه ها, ترسیم گردید. نتایج نشان می دهد که الگوی بازاریابی گردشگری روستایی در ایران شامل چهار بعد تحلیل محیطی (محیط عمومی و تخصصی), برنامه ریزی بازاریابی (ماموریت, هوشمندی محیطی, ورود به بازار و ایجاد برند روستا/ سازمان), برنامه ریزی عملیاتی (آمیخته بازاریابی و شبکه سازی) و پیامدها است که در راستای پیاده سازی عملی این الگو, توجه و جامع نگری به تمامی این ابعاد ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اله یاری، سمیرا، اردشیرتاج زاده نمین، ابوالفضل، بدیع زاده، علی، و پورفرج، اکبر. (1399). الگوی بازاریابی مقصدهای گردشگری روستایی در ایران. مطالعات اجتماعی گردشگری، 8(16 )، 59-88. SID. https://sid.ir/paper/360956/fa

    Vancouver: کپی

    اله یاری سمیرا، اردشیرتاج زاده نمین ابوالفضل، بدیع زاده علی، پورفرج اکبر. الگوی بازاریابی مقصدهای گردشگری روستایی در ایران. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1399؛8(16 ):59-88. Available from: https://sid.ir/paper/360956/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا اله یاری، ابوالفضل اردشیرتاج زاده نمین، علی بدیع زاده، و اکبر پورفرج، “الگوی بازاریابی مقصدهای گردشگری روستایی در ایران،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 8، no. 16 ، pp. 59–88، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360956/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button