مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی تمایل شرکتهای صنعتی به کسب دانش از دانشگاه با استفاده از مطلوبیت چند صفتی؛ مطالعه موردی شرکت های صنعت الکترونیک

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 106

چکیده

 با جهانی شدن اقتصاد و تغییر فزاینده فناوری (تکنولوژی), رقابت اقتصادی بین کشورها در سطح کلان و بین شرکتها در سطح خرد تغییر ماهیت داده و فزونی گرفته است. در چنین وضعیت رقابتی, تنها بنگاه هایی توانایی حفظ حیات خود را دارند که بتوانند در مقابل رقبای جهانی خود به مزیت رقابتی دست یابند. شرط دستیابی بنگاه به مزیت رقابتی تکوین قابلیتهای فناورانه به عنوان نهاده, و نوآوری فناورانه به مثابه ستاده است. این مهم عملی نخواهد شد مگر با کسب پیوسته و موثر دانش. بنابراین, شرط بقای بنگاه های اقتصادی در فرآیند جهانی شدن, کسب پیوسته دانش است. بنگاه با روشهای مختلفی می تواند دانش مورد نیاز خود را کسب کند: 1- انجام تحقیق و توسعه در داخل بنگاه, 2- سفارش تحقیق به دانشگاه, 3- خرید لیسانس و حق امتیاز از خارج, 4- مهندسی معکوس, 5- یادگیری در فرآیند عمل. با توجه به مشخصه های مختلف این روشها, بنگاه ارزشهای مختلفی برای آنها قائل است. از این رو, تمایل آن برای کسب دانش بوسیله آنها متفاوت است. در این مقاله, تمایل بنگاه ها در صنعت الکترونیک ایران به کسب دانش, از روشهای فوق با استفاده از تکنیک مطلوبیت چند صفتی اندازه گیری شده و این نتیجه حاصل شده است که اولا, بنگاه ها تمایل اندکی به کسب دانش دارند. ثانیا بیشتر تمایل را, بترتیب, به کسب دانش از طریق تحقیق و توسعه در داخل بنگاه و تحقیقات دانشگاهی نشان می دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انتظاری، یعقوب. (1380). ارزشیابی تمایل شرکتهای صنعتی به کسب دانش از دانشگاه با استفاده از مطلوبیت چند صفتی؛ مطالعه موردی شرکت های صنعت الکترونیک . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 7(4-3 (22-21))، 71-106. SID. https://sid.ir/paper/361172/fa

    Vancouver: کپی

    انتظاری یعقوب. ارزشیابی تمایل شرکتهای صنعتی به کسب دانش از دانشگاه با استفاده از مطلوبیت چند صفتی؛ مطالعه موردی شرکت های صنعت الکترونیک . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1380؛7(4-3 (22-21)):71-106. Available from: https://sid.ir/paper/361172/fa

    IEEE: کپی

    یعقوب انتظاری، “ارزشیابی تمایل شرکتهای صنعتی به کسب دانش از دانشگاه با استفاده از مطلوبیت چند صفتی؛ مطالعه موردی شرکت های صنعت الکترونیک ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 7، no. 4-3 (22-21)، pp. 71–106، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button