Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

524
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گذر از محصولات به راهکارها: فهم زوایا و ارایه چارچوب مفهومی راهکار مشتری در شرکت های چندملیتی؛ کاربست روش فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 137

چکیده

 با افزایش رقابت در سطح بین المللی و ظهور نیازهای پیچیده مشتریان, برخی تامین کنندگان پیشنهادات ارزش خود را از فروش کالا یا خدمت به فروش راهکار تغییر داده اند. از آنجا که مطالعات انجام شده روی راهکار هر یک به صورت مجزا به جنبه های مختلف آن پرداخته اند, و از طرفی به دلیل نو بودن مباحث راهکار, در اینزمینه چارچوب مشخصی برای فهم موضوع وجود ندارد. از اینرو, هدف این پژوهش احصاء و طبقه بندی مقوله ها و مفاهیم اصلی مرتبط با راهکار مشتری در شرکت های چندملیتی و ارایه یک چارچوب مفهومی برای درک آن است. بدین منظور با استفاده از روش فراترکیب, 53 مورد از مطالعات کیفی انجام گرفته روی راهکار مشتری در شرکت های چندملیتی تحلیل محتوا شد و کدهای آنها استخراج شد. سپس کدهایی که مفهوم مشابهی را می رساندند در قالب 13 مفهوم دسته بندی شدند. مفاهیم مرتبط نیز در 5 مقوله دسته بندی شدند. یافته های پژوهش نشان داد چارچوب راهکار مشتری دارای پنج مولفه اصلی: «پیکربندی قابلیت های استراتژیک», «پیکربندی شبکه های راهکار», «مدولار بودن ارایه راهکار», «فرایندها و قالب های راهکار» و «عدم قطعیت و تنش های راهکار» است. این مولفه ها در یک چارچوب متصل به هم معنا پیدا می کنند و زمینه انتقال موفق کسب و کارهای بین المللی از فروش محصولات و خدمات به سوی ارایه راهکارهای مشتری را مهیا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پروری، پیمان، ابراهیمی، مهدی، کریمی، محمدرضا، و رئیسی وانانی، ایمان. (1399). گذر از محصولات به راهکارها: فهم زوایا و ارایه چارچوب مفهومی راهکار مشتری در شرکت های چندملیتی؛ کاربست روش فراترکیب. مدیریت کسب و کار بین المللی، 3(1 )، 109-137. SID. https://sid.ir/paper/361638/fa

    Vancouver: کپی

    پروری پیمان، ابراهیمی مهدی، کریمی محمدرضا، رئیسی وانانی ایمان. گذر از محصولات به راهکارها: فهم زوایا و ارایه چارچوب مفهومی راهکار مشتری در شرکت های چندملیتی؛ کاربست روش فراترکیب. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1399؛3(1 ):109-137. Available from: https://sid.ir/paper/361638/fa

    IEEE: کپی

    پیمان پروری، مهدی ابراهیمی، محمدرضا کریمی، و ایمان رئیسی وانانی، “گذر از محصولات به راهکارها: فهم زوایا و ارایه چارچوب مفهومی راهکار مشتری در شرکت های چندملیتی؛ کاربست روش فراترکیب،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 3، no. 1 ، pp. 109–137، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا