مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی بازارهای هدف صادرات گوجه فرنگی ایران با استفاده از روش تاکسونومی عددی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 119

چکیده

 افزایش تولید و صادرات محصول گوجه فرنگی که ایران در تولید آن دارای مزیت نسبی است می تواند دستیابی به درآمدهای ارزشی بیشتر را امکان پذیر سازد. علاوه براین؛ توسعه بالقوه صادرات این محصول, به منظور صادرات محصولات غیر نفتی, اهمیت بسیاری دارد. هدف از مطالعه حاضر شناسایی و اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی گوجه فرنگی ایران است, همچنین در این پژوهش از روش تاکسونومی عددی برای انتخاب بازارهای هدف صادراتی بالقوه استفاده شده است. داده های مورد استفاده مربوط به مقطع 2001 الی 2017 می باشد. در این مطالعه از پنج ضریب نوسان رتبه, ضریب نزدیکی, ضریب میانگین رتبه, ضریب میانگین سهم و ضریب نوسان سهم استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که با توجه به تعیین اولویت های صورت گرفته, کشور عراق در اولویت اول کشور هدف صادراتی گوجه فرنگی قرار دارد و پس از آن کشور افغانستان رتبه دوم و روسیه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. کشورهای حوزه خلیج فارس به ترتیب رتبه شامل امارات متحده عربی, عمان, بحرین, کویت, عربستان سعودی و قطر رتبه آخر را به خود اختصاص داده اند. به استثناء کشور امارات متحده عربی مابقی کشورهای حوزه خلیج فارس در رتبه های آخر قرار دارند. به این ترتیب با توجه به وضعیت صادرات فعلی گوجه فرنگی به کشورهای مختلف, تفاوت قابل ملاحظه ای بین بازارهای بالقوه و بالفعل وجود دارد. پیشنهاد مشخص این تحقیق اتخاذ سیاست های مناسب قیمتی و تولیدی جهت توسعه صادرات و شناخت بازار های هدف صادراتی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدرسی، میثم، افراسیابی، سمیرا، باقری قره بلاغ، هوشمند، و خانی، فاطمه. (1399). اولویت بندی بازارهای هدف صادرات گوجه فرنگی ایران با استفاده از روش تاکسونومی عددی. مدیریت کسب و کار بین المللی، 3(2 )، 103-119. SID. https://sid.ir/paper/361639/fa

    Vancouver: کپی

    مدرسی میثم، افراسیابی سمیرا، باقری قره بلاغ هوشمند، خانی فاطمه. اولویت بندی بازارهای هدف صادرات گوجه فرنگی ایران با استفاده از روش تاکسونومی عددی. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1399؛3(2 ):103-119. Available from: https://sid.ir/paper/361639/fa

    IEEE: کپی

    میثم مدرسی، سمیرا افراسیابی، هوشمند باقری قره بلاغ، و فاطمه خانی، “اولویت بندی بازارهای هدف صادرات گوجه فرنگی ایران با استفاده از روش تاکسونومی عددی،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 3، no. 2 ، pp. 103–119، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361639/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button