مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

359
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی علی تاب آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 37

چکیده

 مقدمه: تاب آوری آموزشی از جمله عوامل بسیار مهمی است که بر نتایج آموزشی تأثیر بسزایی دارد. پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل تاب آوری آموزشی دانشجویان علوم پزشکی انجام گرفت. روش کار: روش تحقیق در این مطالعه توصیفی و از نوع مدل معادلات ساختاری بود. نمونه مطالعه را 433 دانشجوی کارشناسی تشکیل می دادند که با روش نمونه گیری تصادفی ساده مرحله ای و از بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان انتخاب شدند. پرسشنامه های جهت گیری مذهبی, خوش بینی آموزشی, درگیری آموزشی و تاب آوری آموزشی توسط شرکت کنندگان تکمیل گردید. داده ها به وسیله تحلیل معادلات ساختاری با نرم افزار AMOS22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که مدل اولیه از برازش مطلوبی برخوردار است. در این مطالعه همه مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم بجز مسیر مستقیم جهت گیری مذهبی بر درگیری آموزشی, معنادار بودند. نتیجه گیری: بنابراین, در تدوین برنامه های آموزشی جهت بررسی وضعیت تاب آوری آموزشی بهتر است که جهت گیری مذهبی, درگیری آموزشی و خوش بینی آموزشی مورد اهداف بررسی قرار بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یوسف وند، مهدی، قدم پور، عزت اله، یاوری، هانیه، آزادی، آرزو، و آج، آرمان. (1398). مدل یابی علی تاب آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(1 )، 29-37. SID. https://sid.ir/paper/361984/fa

    Vancouver: کپی

    یوسف وند مهدی، قدم پور عزت اله، یاوری هانیه، آزادی آرزو، آج آرمان. مدل یابی علی تاب آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(1 ):29-37. Available from: https://sid.ir/paper/361984/fa

    IEEE: کپی

    مهدی یوسف وند، عزت اله قدم پور، هانیه یاوری، آرزو آزادی، و آرمان آج، “مدل یابی علی تاب آوری آموزشی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 1 ، pp. 29–37، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361984/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button