مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

689
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان آمادگی فراگیران برای یادگیری از دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه. فاکتورهای متعدد داخلی و خارجی فرآیند یادگیری را متاثر می کنند که یکی از این فاکتورها آمادگی فراگیر از نظر جسمی, عاطفی و ذهنی برای یادگیری است که توجه نکردن به این عوامل منجر به یادگیری سطحی و در نتیجه تربیت نیروهای کم توان خواهد شد. چنان که ما بتوانیم شرایط آمادگی دانشجویان برای یادگیری را به نحو صحیحی ترسیم کنیم, گامی بلند در جهت ارائه راهکارهای مناسب در امر تدریس برداشته ایم. به این جهت, تحقیقی با اهداف تعیین میزان آمادگی جسمی, عاطفی و ذهنی برای یادگیری از دیدگاه دانشجویان و ارتباط آن با برخی ویژگی های دموگرافیک آنها انجام شد.روش ها. در این بررسی توصیفی از نوع پیمایشی تعداد 298 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته روزانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چهار دانشکده بهداشت, پرستاری و مامایی, مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی و توانبخشی بطور تصادفی مورد مطالعه قرار گرفته اند. ابزار مطالعه, پرسشنامه بوده است. روایی و پایایی ابزار به ترتیب با روش روایی محتوا و آزمون تست مجدد تعیین و در نهایت مورد تایید مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی اصفهان قرار گرفت. از آمار توصیفی و استنباطی برای تحلیل نتایج استفاده گردید.نتایج. میانگین آمادگی جسمی, عاطفی و ذهنی برای دانشکده های چهارگانه محاسبه گردید و مشخص شد که علیرغم اینکه در مورد تعدادی از عوامل مرتبط با آمادگی تفاوت معنی داری بین دانشکده ها وجود دارد, اما در کل, آزمون آنالیز واریانس بین میانگین آمادگی جسمی و آمادگی عاطفی و آمادگی ذهنی در دانشکده های مختلف تفاوت معنی داری را نشان نداد. آزمون های آماری بین بعضی ویژگی واحدهای مورد پژوهش و دیدگاه دانشجویان از میزان آمادگی روابط معنی داری را نشان داد.بحث. اگر چه آمادگی جسمی دانشجویان برای یادگیری بیشتر با شرایط زندگی فرد مربوط می شود اما, حیطه های آمادگی عاطفی و ذهنی باید مورد توجه خاص مسؤولین آموزش پزشکی باشد. برگزاری جلسات گفتگو با دانشجویان, نظارت در امر برنامه ریزی درسی و برنامه ریزی و آموزش برای بهبود کیفیت عملکرد اساتید می تواند یادگیری دانشجویان را تسهیل نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، مسعود، و حسن زاده، اکبر. (1380). میزان آمادگی فراگیران برای یادگیری از دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(4 (پیاپی 4))، 17-24. SID. https://sid.ir/paper/362292/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی مسعود، حسن زاده اکبر. میزان آمادگی فراگیران برای یادگیری از دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1380؛1(4 (پیاپی 4)):17-24. Available from: https://sid.ir/paper/362292/fa

    IEEE: کپی

    مسعود بهرامی، و اکبر حسن زاده، “میزان آمادگی فراگیران برای یادگیری از دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1380،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 4 (پیاپی 4)، pp. 17–24، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362292/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا