مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رایانش ابری؛ رهیافتی نوین در آموزش و یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدمه: رایانش ابری و خدمات ابر به عنوان یک راه حل فناورانه برای توسعه خدمات آموزش می تواند در تسریع و توسعه خدمات این دسته از فعالیت ها بسیار سودمند باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه تصویری جامع از حوزه های کاربردی خدمات یادگیری مبتنی بر امکانات رایانش ابری, به منظور آموزش و یادگیری می باشد. روش کار: رویکرد پژوهش حاضر آمیخته و روش مورد استفاده, پژوهش نظریه ای می باشد. برای شناسایی مجموعه و عناصر خدمات یادگیری مبتنی بر امکانات رایانش ابری با متخصصین حوزه های آموزش و یادگیری سازمانی مصاحبه های نیمه ساختار یافته سازماندهی شد. شرکت کنندگان در فرآیند مصاحبه با روش نمونه گیری نظری انتخاب شدند. مصاحبه ها با روش کدگذاری باز سازماندهی شدند. به منظور محاسبه پایایی کدگذاری های انجام شده از روش پایایی بازآزمایی استفاده شد. یافته ها: سطح توافق (PAQ) مساوی با عدد 83/0 محاسبه گردید که نشان دهنده سطح بالایی از توافق درونی دارد. در مرحله دوم برای انسجام بخشی به داده ها و تعیین ارتباط مجموعه های خدمات آموزش و یادگیری مبتنی بر قابلیت های رایانش ابری, از ساختار و روش مدیریت تعاملی (IM) و نرم افزار الگوسازی ساختاری تفسیری (ISM) استفاده شد. و در بخش سوم که مرتبط با بخش کمی پژوهش می باشد از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزار (Choice Expert) برای وزن دهی به مجموعه های مذکور استفاده گردید. نتیجه گیری: براساس نظر اجماعی مدل جامع خدمات یادگیری مبتنی بر رایانش ابری ارائه گردید که عناصر اصلی به ترتیب اهمیت و وزن, شامل فرآیندهای پشتیبانی مدیریت یادگیری (247/0), پشتیبانی تدریس (208/0), ابزارهای آموزش و یادگیری (207/0), پشتیبانی ثانویه آموزش و یادگیری (206/0), پشتیبانی پیش از آموزش و یادگیری و تجزیه و تحلیل فراگیران (066/0) می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوری کلخوران، فیروز، فتحی واجارگاه، کوروش، خراسانی، اباصلت، و اصنافی، امیررضا. (1398). رایانش ابری؛ رهیافتی نوین در آموزش و یادگیری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(1 )، 74-83. SID. https://sid.ir/paper/362531/fa

    Vancouver: کپی

    نوری کلخوران فیروز، فتحی واجارگاه کوروش، خراسانی اباصلت، اصنافی امیررضا. رایانش ابری؛ رهیافتی نوین در آموزش و یادگیری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(1 ):74-83. Available from: https://sid.ir/paper/362531/fa

    IEEE: کپی

    فیروز نوری کلخوران، کوروش فتحی واجارگاه، اباصلت خراسانی، و امیررضا اصنافی، “رایانش ابری؛ رهیافتی نوین در آموزش و یادگیری،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 1 ، pp. 74–83، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362531/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button