مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سطح افشای ارزش مشتریان در وب سایت شرکتهای بورسی بر هزینه حقوق صاحبان سهام

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 232

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر میزان افشای اینترنتی شرکتها ی بورسی درخصوص ارزشی که برای مشتریانشان قایلند بر روی هزینة حقوق صاحبان سهام این شرکتها می باشد. میزان ارزش قائل شدن برای مشتریان از جنبه های کمّی و کیفی مختلف نظیر کیفیت محصولاتی که شرکت عرضه می کند, تلاش برای کاهش و رسیدگی به شکایات مشتریان و. . . قابل سنجش است. در این تحقیق از یک شاخص وزنی مبتنی بر اطلاعات کمی و کیفی منتشر شده وب سایت شرکتها برای اندازه گیری میزان این افشا استفاده شده است. هزینه حقوق صاحبان سهام براساس مدل گود و موهانرام (2003) محاسبه شده است. اندازه شرکت, نسبت ارزش بازار به دفتری حقوق صاحبان سهام, بازده دارایی ها نیز به عنوان متغیرهای کنترل در نظر گرفته شده اند. نمونه تحقیق شامل 97 شرکت بورسی طی سال های 1391 تا 1394 می باشد. فرضیه های تحقیق بر اساس مدل رگرسیون چندگانه حداقل مربعات با استفاده از داده های مقطعی مورد آزمون قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که افشای ارزش مشتریان(براساس آیتم های کمی و کیفی) بر هزینه حقوق صاحبان سهام شرکت های مورد مطالعه, تاثیر معنی داری ندارد. همچنین افشای ارزش مشتریان (براساس آیتم های کمی و کیفی) در صنایع رقابتی تاثیری بر هزینه حقوق صاحبان سهام این شرکت ها نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، ابراهیم. (1396). بررسی تاثیر سطح افشای ارزش مشتریان در وب سایت شرکتهای بورسی بر هزینه حقوق صاحبان سهام. حسابداری ارزشی و رفتاری، 2(3 )، 215-232. SID. https://sid.ir/paper/362967/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی ابراهیم. بررسی تاثیر سطح افشای ارزش مشتریان در وب سایت شرکتهای بورسی بر هزینه حقوق صاحبان سهام. حسابداری ارزشی و رفتاری[Internet]. 1396؛2(3 ):215-232. Available from: https://sid.ir/paper/362967/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم عباسی، “بررسی تاثیر سطح افشای ارزش مشتریان در وب سایت شرکتهای بورسی بر هزینه حقوق صاحبان سهام،” حسابداری ارزشی و رفتاری، vol. 2، no. 3 ، pp. 215–232، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362967/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button