مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اعضای هیئت علمی یک دانشگاه نظامی)

صفحات

 صفحه شروع 373 | صفحه پایان 383

چکیده

 زمینه و هدف: برخورداری از دانش و اطلاعات روزآمد و رفتار نوآورانه در اساتید, از دغدغه های اساسی مدیران دانشگاه است. هدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی با میانجی گری یادگیری سازمانی در میان اعضای هیئت علمی یک دانشگاه نظامی.می باشد. روش ها: روش پژوهش حاضر, توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل اعضای هیئت علمی یک دانشگاه نظامی.در شهر تهران در سال 1397 بود. از بین جامعه آماری 110 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. اطلاعات پژوهش با استفاده از سه پرسشنامه مدیریت دانش (Gold, Malhotra, Segars), پرسشنامه نوآوری سازمانی (ترکیب پرسشنامه های Jimé nez‐ Jimenez و همکاران با Peniades و Prajgo و Suhel) و پرسشنامه یادگیری سازمانی Nife که روایی و پایایی آن ها مورد تائید قرار گرفت استفاده شد. پرسشنامه بین اعضای هیئت علمی در دانشکده های مختلف دانشگاه توزیع و پس از یک هفته جهت جمع آوری به آنها مراجعه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: ضریب همبستگی بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی برابر با 0/403 و ضریب همبستگی بین یادگیری سازمانی با نوآوری سازمانی برابر با 0/433 در سطح (01/0p=) معنی دار می باشد. مثبت بودن ضرایب همبستگی به دست آمده نشان دهنده وجود ارتباط مستقیم بین این متغیرها می باشد و نشان می دهد با افزایش مدیریت دانش و یادگیری سازمانی, میزان نوآوری سازمانی نیز افزایش می یابد. همچنین مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که یادگیری سازمانی نقش میانجیگری قوی در ارتباط بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی دارد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش, مدیران دانشگاه و دانشکده های نظامی می توانند با بهبود شرایط مدیریت دانش و یادگیری سازمانی منجر به گسترش رویکرد و رفتار نوآورانه در میان اعضای هیئت علمی شوند و در نتیجه موجبات بهره وری بیشتر دانشگاه را فراهم کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آرایی، محمود، و محمدی مهر، مژگان. (1399). بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اعضای هیئت علمی یک دانشگاه نظامی). مجله طب نظامی، 22(4 )، 373-383. SID. https://sid.ir/paper/363118/fa

    Vancouver: کپی

    آرایی محمود، محمدی مهر مژگان. بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اعضای هیئت علمی یک دانشگاه نظامی). مجله طب نظامی[Internet]. 1399؛22(4 ):373-383. Available from: https://sid.ir/paper/363118/fa

    IEEE: کپی

    محمود آرایی، و مژگان محمدی مهر، “بررسی نقش میانجی یادگیری سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اعضای هیئت علمی یک دانشگاه نظامی)،” مجله طب نظامی، vol. 22، no. 4 ، pp. 373–383، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button