مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتبار سنجی مدل بهره وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا در وزارت آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 251

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل بهره وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا بود. روش تحقیق از نوع آمیخته بود که در مرحله اول از راهبرد کیفی و روش فراترکیب و سپس دلفی فازی؛ و در مرحله دوم راهبرد کمی, از نوع توصیفی-پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش شامل اساتید گروه علوم تربیتی, مدیران و معاونین ادارات آموزش و پرورش, مدیران و معاونین و معلمان مدارس می باشند. در مرحله اول 12 نفر به صورت هدفمند و در مرحله دوم نمونه ای با روش خوشه ای تصادفی به حجم 384 نفر انتخاب شدند. برای شناسایی عناصر مدل با استفاده از روش فراترکیب؛ 3 مقوله, 4 زیر مقوله, 22 مفهوم و 89 شاخص کشف گردید. برای غربال و شناسائی شاخص های نهائی با استفاده از روش دلفی فازی, 10 شاخص از 89 شاخص حذف و 11 شاخص با نظر خبرگان تغییر پیدا کرد. در مرحله دوم برای گردآوری داده های تحقیق پرسشنامه ای محقق ساخته تهیه گردید, که بعد از تأیید روایی صوری و محتوایی آن پایایی پرسشنامه (83/0α = ) بدست آمد. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزارهای SPSS و AMOS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که مدل تحلیل عاملی بهره وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا, بر اساس ابعاد و مؤلفه ها با تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم دارای برازندگی مناسب بوده و در بررسی میزان اهمیت شاخص های تحقیق با استفاده از روش شکاف فازی مشخص گردید؛ حیطه بی تفاوتی و حیطه اتلاف وجود ندارد و کلیه شاخص های تحقیق با اهمیت هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبیان، احسان، الوانی، سیدمهدی، عطایی، محمد، و حمیدی، ناصر. (1398). طراحی و اعتبار سنجی مدل بهره وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا در وزارت آموزش و پرورش. مدیریت بر آموزش سازمان ها، 8(2 )، 213-251. SID. https://sid.ir/paper/363865/fa

    Vancouver: کپی

    رجبیان احسان، الوانی سیدمهدی، عطایی محمد، حمیدی ناصر. طراحی و اعتبار سنجی مدل بهره وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا در وزارت آموزش و پرورش. مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1398؛8(2 ):213-251. Available from: https://sid.ir/paper/363865/fa

    IEEE: کپی

    احسان رجبیان، سیدمهدی الوانی، محمد عطایی، و ناصر حمیدی، “طراحی و اعتبار سنجی مدل بهره وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا در وزارت آموزش و پرورش،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 8، no. 2 ، pp. 213–251، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button