مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی مدیریت بکارگیری توانمندسازی کارکنان با محوریت سواد اطلاعاتی با هدف بهبود آموزش آنان

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 211

چکیده

 نظر به پژوهش هایی که درباره توانمندسازی و سواد اطلاعاتی انجام گرفته هدف از پژوهش, ارایه الگوی توانمندسازی با محوریت سواد اطلاعاتی جهت آموزش کارکنان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود. جامعه آماری در بخش کیفی این تحقیق کاربردی, آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی, و توصیفی-همبستگی برحسب زمان گردآوری داده را خبرگان دانشگاهی در رشته های مدیریت آموزشی, علوم بانکی و خبرگان اجرایی نیز شامل مدیران ارشد و میانی بانک مرکزی, و 21 تن منتخب به روش نمونه گیری هدفمند و کفایت نمونه بود. 280 تن از جامعه آماری کلیه کارکنان بانک مرکزی در گروه دوم با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای مرحله ای, انتخاب شدند. در بخش کیفی از روش کتابخانه ای, مصاحبه نیمه ساختار یافته, در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته توانمندسازی با روایی801 /0 و پایایی 736/0 و پرسشنامه استاندارد سواد اطلاعاتی [10] با روایی 889/0 و پایایی 838/0در گردآوری داده ها استفاده شد. از نرم افزار MAXQDA12 برای تحلیل داده های کیفی پژوهش, تحلیل محتوا و تحلیل مضمون استفاده شد. در بخش کمی روش های آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار, جداول توزیع فراوانی و نمودار) و آمار استنباطی (مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی اکتشافی) و نرم افزارهای SPSS و LISREL بکار رفت. در نتیجه الگوی آموزشی مدیریت بکارگیری مولفه های توانمندسازی شامل: معناداری, شایستگی, اعمال کنترل و نظارت و تاثیر و نفوذ, در آموزش سواد اطلاعاتی ضمن تایید برازش مناسب تاثیر مثبتی در آموزش سواد اطلاعاتی کارکنان نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرزاده، رویا، احقر، قدسی، و احمدی، امینه. (1398). طراحی الگوی مدیریت بکارگیری توانمندسازی کارکنان با محوریت سواد اطلاعاتی با هدف بهبود آموزش آنان. مدیریت بر آموزش سازمان ها، 8(2 )، 187-211. SID. https://sid.ir/paper/364462/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرزاده رویا، احقر قدسی، احمدی امینه. طراحی الگوی مدیریت بکارگیری توانمندسازی کارکنان با محوریت سواد اطلاعاتی با هدف بهبود آموزش آنان. مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1398؛8(2 ):187-211. Available from: https://sid.ir/paper/364462/fa

    IEEE: کپی

    رویا جعفرزاده، قدسی احقر، و امینه احمدی، “طراحی الگوی مدیریت بکارگیری توانمندسازی کارکنان با محوریت سواد اطلاعاتی با هدف بهبود آموزش آنان،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 8، no. 2 ، pp. 187–211، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364462/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button