مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

346
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تاثیر ابعاد محیط آموزشی بر میزان تغییر سرمایه روانشناختی و ارزشهای اخلاقی دانشجویان منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی (با ارائه مدل ساختاری)

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف از این مطالعه, تاثیر مولفه های محیط آموزشی بر میزان تغییر سرمایه روانشناختی و ارزشهای اخلاقی دانشجویان منطقه 8 دتنشگاه آزاد اسلامی با ارائه مدل است. روش مطالعه از نظر هدف, کاربردی, از نظر نحوه اجرا, همبستگی از نوع توصیفی-پیمایشی میباشد. محقق ضمن بررسی ادبیات ومطالعات صورت گرفته, مصاحبه بامتخصصان این حوزه, 7عنصر محیط آموزش عالی را استخراج و بر این اساس پرسشنامه ای تنظیم کرد. برای تعیین وضعیت موجود سرمایه روانشناختی دانشجویان از پرسشنامه استاندارد لوتانز (2007) استفاده گردید. روایی سازه پرسشنامه های محیط آموزشی باتحلیل عاملی81/0 و سرمایه روانشناختی 56/0 بدست آمد. آلفای کرونباخ, پایایی محاسبه شده پرسشنامه های محیط آموزشی را95/0 و سرمایه روانشناختی را88/0 نشان داد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان منطقه 8 دانشگاه های آزاداسلامی میباشدکه 400 نفر بصورت تصادفی-طبقه ای خوشه ایبعنوان نمونه انتخاب شدند. ضمنآ از تحلیل عاملی اکتشافی برای تعیین مولفه های مدل, آزمون T تک گروهی برای تعیین سرمایه روانشناختی دانشجویان استفاده شد. نتایج تحلیل مسیرنشان دادکه یادگیرنده مستقیما با ضریب تاثیر 44/0 بیشترین اثر را برسرمایه روانشناختی دارد و ضریب تاثیر روش های آموزشی بدون واسطه بر این سرمایه 30/0 و تکنولوژی با ضریب 19/0 کمترین اثر مسقیم براین سرمایه رادارد. چهار بعد اهداف, روش ها, ارزشیابی ویاددهنده بصورت غیر مسقیم بر میزان تغییر سرمایه روانشناختی تاثیر دارند. آمارهT, وضعیت موجود سرمایه روانشناختی را در سطح اطمینان 05/0 در ابعاد خودکارآمدی, امیدواری, تاب آوری و خوش بینی 51/24-نشان میدهد. یعنی سرمایه روانشناختی دانشجویان در شرایط نامطلوبی قرار دارد. با استفاده از تحلیل مسیر با تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار لیزرل مدل نهایی پژوهش ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرا، سادینا، محمدخانی، کامران، و تقی پور ظهیر، علی. (1398). مطالعه تاثیر ابعاد محیط آموزشی بر میزان تغییر سرمایه روانشناختی و ارزشهای اخلاقی دانشجویان منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی (با ارائه مدل ساختاری). پژوهش های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی)، 10(1 )، 69-86. SID. https://sid.ir/paper/364790/fa

    Vancouver: کپی

    پیرا سادینا، محمدخانی کامران، تقی پور ظهیر علی. مطالعه تاثیر ابعاد محیط آموزشی بر میزان تغییر سرمایه روانشناختی و ارزشهای اخلاقی دانشجویان منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی (با ارائه مدل ساختاری). پژوهش های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی)[Internet]. 1398؛10(1 ):69-86. Available from: https://sid.ir/paper/364790/fa

    IEEE: کپی

    سادینا پیرا، کامران محمدخانی، و علی تقی پور ظهیر، “مطالعه تاثیر ابعاد محیط آموزشی بر میزان تغییر سرمایه روانشناختی و ارزشهای اخلاقی دانشجویان منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی (با ارائه مدل ساختاری)،” پژوهش های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 69–86، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button