مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی در ویژگیهای بازار از نظر اسلام و تاریخ مسلمانان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

بازار یکی از نهادهای اصلی نظام اقتصادی اسلام است. از ویژگیهای عمده بازار اسلامی می توان به آزادی ورود و خروج , تبادل صحیح اطلاعات, محدودیت تبانی و سازش برای تعیین قیمتها, محدود بودن سود, عدم انحصار خرید و فروش, رقابت همراه با تعاون و اخلاقی بودن بازار اشاره نمود. با توجه به ویژگیهای بازار اسلامی, اخلاق و دولت دو عامل اصلی و مؤثر برای کنترل بازارند. عامل اخلاق و ایمان مبادله کنندگان موجب می شود که تقاضا و عرضه کالاها و خدمات مطالبق با مصالح واقعی جامعه باشد. دولت با نظارت مستمر و دخالت به موقع و لازم به حمایت از قیمتهای طبیعی و غیر ظالمانه می پردازد تا مصالح عمومی تأمین گردد. تاریخ مسلمانان نشان می دهد که دولتهای اسلامی به بازار و مکانیسم تعیین قیمتها توجه ویژه ای داشته اند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زرانژاد، منصور. (1382). تاملی در ویژگیهای بازار از نظر اسلام و تاریخ مسلمانان. پژوهش های رشد و توسعه پایدار (پژوهشهای اقتصادی)، 3(8-7)، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/365143/fa

Vancouver: کپی

زرانژاد منصور. تاملی در ویژگیهای بازار از نظر اسلام و تاریخ مسلمانان. پژوهش های رشد و توسعه پایدار (پژوهشهای اقتصادی)[Internet]. 1382؛3(8-7):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/365143/fa

IEEE: کپی

منصور زرانژاد، “تاملی در ویژگیهای بازار از نظر اسلام و تاریخ مسلمانان،” پژوهش های رشد و توسعه پایدار (پژوهشهای اقتصادی)، vol. 3، no. 8-7، pp. 1–24، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365143/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button