مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر حرارت بر رفتار پوشش مرکب پلهای بزرگ راه آهن (مطالعه موردی: پل پروژه قطعه دوم راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز)

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 20

چکیده

 پل های بزرگ مسیر جدید راه آهن میانه-تبریز در منطقه ای با خطر نسبی زلزله بسیار زیاد و تپه ماهورهای متشکل از خاک های سست مستعد لغزش واقع شده است. با توجه به شرایط خاص کاربری, شناسایی عوامل مخرب و جلوگیری از خرابی پیشرونده به سادگی امکان ندارد. با توجه به سیکل تغییرات دمایی روزانه و فصلی, تحمیل صدمات جبران ناپذیر در اثر ایجاد موانع انبساط حرارتی مابین کوله و عرشه به طور اتفاقی یا عمدی در سازه محتمل است. بنابراین جهت شناسایی رفتار حرارتی پل و جلوگیری از عواملی مخرب احتمالی, پل با نرم افزارCSI Bridge مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل از اعمال تغییرات حرارت تحلیل شده است. نتایج نشان می دهد که با افزایش دما به صورت تدریجی, تنش, نیروهای محوری و برشی و لنگر تا 60 درجه سانتیگراد به طور یکنواخت افزایش می یابد. با رسیدن دما به مرز 65 درجه سانتیگراد تنش ناشی از تغییرات حرارت به مقدار 17. 7 درصد افزایش می یابد. با اعمال دمای 800 درجه سانتیگراد در دهانه میانی ضمن تغییرات شدید نیروهای محوری و برشی به مقدار 9833 تن و لنگر خمشی به مقدار 2074 تن بر متر و مقدار جابجایی 24. 34 سانتی متر محاسبه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی، علیرضا، و ملکی، احمد. (1398). اثر حرارت بر رفتار پوشش مرکب پلهای بزرگ راه آهن (مطالعه موردی: پل پروژه قطعه دوم راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز). آنالیز سازه - زلزله، 16(1 )، 12-20. SID. https://sid.ir/paper/365388/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی علیرضا، ملکی احمد. اثر حرارت بر رفتار پوشش مرکب پلهای بزرگ راه آهن (مطالعه موردی: پل پروژه قطعه دوم راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز). آنالیز سازه - زلزله[Internet]. 1398؛16(1 ):12-20. Available from: https://sid.ir/paper/365388/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا سعیدی، و احمد ملکی، “اثر حرارت بر رفتار پوشش مرکب پلهای بزرگ راه آهن (مطالعه موردی: پل پروژه قطعه دوم راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز)،” آنالیز سازه - زلزله، vol. 16، no. 1 ، pp. 12–20، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365388/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button