مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی طرح واره های ناسازگار اولیه و سرمایه های اجتماعی در دختران فرار و عادی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 109

چکیده

 زمینه و هدف: پدیده فرار دختران از خانه یکی از عمده ترین آسیب های اجتماعی کشورمان است که در نظم اجتماعی, اختلال و آشفتگی ایجاد می کند و منشأ بسیاری از رفتارهای ضداجتماعی است. روش: این تحقیق در چارچوب پژوهش های علمی-مقایسه ای انجام شده است. جامعه ی آماری اول, دختران فراری مراکز بهزیستی استان تهران که در سال 1394 در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی ساماندهی شده اند است. جامعه ی آماری دوم, دختران عادی مستقر در مدارس دخترانه راهنمایی و دبیرستان مناطق 1 و 2 و اداره ی بهزیستی شهرستان شهریار انتخاب شدند. در این پژوهش, از دو شیوه ی مطالعات کتابخانه ای و پرسش نامه و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای آماری استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه نیز به تأیید چندین نفر از اساتید روان شناسی قرارگرفته است. پایایی این مقیاس به وسیله ی ضریب آلفای کرونباخ برای کل آزمون 96/0 و برای تمام خرده مقیاس ها, بالاتر از 80/0 گزارش شده است. یافته ها: یافته ها نشان داد که بعد بریدگی و طرد به صورت مثبت و بعد گوش به زنگی به صورت منفی, احتمال اقدام به فرار در دختران معنادار است. با افزایش نمره های فرد در مشارکت اجتماعی و تنوع پذیری (در سطح معناداری در جهت مثبت), احتمال فرار دختران افزایش و با افزایش نمره های فرد در ابعاد تعامل با خانواده و ارزش های زندگی (در سطح معناداری در جهت منفی), احتمال فرار دختران کاهش می یابد. نتایج: نتایج نشان داد که مؤلفه های طرح واره های ناسازگار اولیه و سرمایه های اجتماعی از توان قابل قبولی در تفکیک دختران با تجربه ی اقدام به فرار و گروه های عادی برخوردار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرنمائی، سهیلا، و عبدلی قهی، حمیدرضا. (1397). مقایسه ی طرح واره های ناسازگار اولیه و سرمایه های اجتماعی در دختران فرار و عادی. پژوهش های انتظامی - اجتماعی زنان و خانواده، 6(1 (پیاپی 10) )، 97-109. SID. https://sid.ir/paper/365869/fa

    Vancouver: کپی

    پیرنمائی سهیلا، عبدلی قهی حمیدرضا. مقایسه ی طرح واره های ناسازگار اولیه و سرمایه های اجتماعی در دختران فرار و عادی. پژوهش های انتظامی - اجتماعی زنان و خانواده[Internet]. 1397؛6(1 (پیاپی 10) ):97-109. Available from: https://sid.ir/paper/365869/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا پیرنمائی، و حمیدرضا عبدلی قهی، “مقایسه ی طرح واره های ناسازگار اولیه و سرمایه های اجتماعی در دختران فرار و عادی،” پژوهش های انتظامی - اجتماعی زنان و خانواده، vol. 6، no. 1 (پیاپی 10) ، pp. 97–109، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button