مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدلی پایدار در مسائل مکان یابی هاب سلسله مراتبی در شبکه حمل ونقل چندوجهی با در نظر گرفتن اثر اختلال (عامدانه و غیرعامدانه)

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 56

چکیده

 در یک شبکه حمل ونقل عمومی (هوایی– زمینی), هدف اصلی انتقال مسافر از مبدأ به مقصد و توجه به اهمیت خدمت رسانی است. در نظر گرفتن انواع مختلف وسیله حمل ونقل و به دنبال آن افزایش خدمت رسانی (تنوع خدمات), یکی از مسائل مهم و اساسی در سیستم های مکان یابی هاب سلسله مراتبی است. همچنین بررسی اثر اختلال (عامدانه و غیرعامدانه), تغییرات دامنه ارتباطات در شبکه توزیع, مکان یابی ها و تخصیص های مجدد و طراحی شبکه ای پایدار جهت پاسخ گویی با وجود اختلال, ازجمله مسائلی هستند که در حوزه مکان یابی هاب سلسله مراتبی کمتر موردتوجه قرار گرفته شده اند. در این پژوهش برای طراحی پایدار شبکه مکان یابی هاب سلسله مراتبی, با در نظر گرفتن حمل ونقل چندوجهی و محدودیت ظرفیت خدمات رسانی در دو سناریو عدم وجود اختلال و وجود اختلال, از یک مدل خطی استفاده شده و مدل پیشنهادی با استفاده از نرم افزار بهینه سازی گمز و شبیه سازی مونت کارلو (نرم افزار متلب) حل شده است. از نتایج حاصل از سناریو عدم وجود اختلال برای به دست آوردن احتمال اختلال گره هاب های غیرمرکزی و مسیرهای هابی برای سناریو وجود اختلال استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که مدل و روش حل پیشنهادی حتی با وجود اختلال, تغییرات مکان یابی گره هاب های غیرمرکزی و تخصیص های مجدد سطوح سلسله مراتبِ شبکه, می تواند پاسخ گوی تقاضاهای موجود باشد. افزایش ضریب تخفیف, افزایش بازه اختلال و همچنین افزایش تعداد گره هاب های غیرمرکزی در شبکه سبب افزایش هزینه کلی شبکه می شود. همچنین افزایش سطوح خدمت رسانی, توجه به انواع مسیرها و وسیله های حمل ونقل می تواند قدرت تصمیم گیری در شبکه را گسترش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترکستانی، سارا سادات، سیدحسینی، سیدمحمد، ماکوئی، احمد، و شهانقی، کامران. (1397). طراحی مدلی پایدار در مسائل مکان یابی هاب سلسله مراتبی در شبکه حمل ونقل چندوجهی با در نظر گرفتن اثر اختلال (عامدانه و غیرعامدانه). پژوهش های نوین در تصمیم گیری، 3(1 )، 29-56. SID. https://sid.ir/paper/366642/fa

    Vancouver: کپی

    ترکستانی سارا سادات، سیدحسینی سیدمحمد، ماکوئی احمد، شهانقی کامران. طراحی مدلی پایدار در مسائل مکان یابی هاب سلسله مراتبی در شبکه حمل ونقل چندوجهی با در نظر گرفتن اثر اختلال (عامدانه و غیرعامدانه). پژوهش های نوین در تصمیم گیری[Internet]. 1397؛3(1 ):29-56. Available from: https://sid.ir/paper/366642/fa

    IEEE: کپی

    سارا سادات ترکستانی، سیدمحمد سیدحسینی، احمد ماکوئی، و کامران شهانقی، “طراحی مدلی پایدار در مسائل مکان یابی هاب سلسله مراتبی در شبکه حمل ونقل چندوجهی با در نظر گرفتن اثر اختلال (عامدانه و غیرعامدانه)،” پژوهش های نوین در تصمیم گیری، vol. 3، no. 1 ، pp. 29–56، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button