مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تصویر مقصد و رضایت مندی بر وفاداری گردشگران میراث: ارائه یک مدل مفهومی (مورد مطالعه: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی)

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 266

چکیده

 احیاء, حفظ و رونق بناهای تاریخی در ایران, وابستگی مستقیمی با حضور گردشگران میراث دارد؛ لذا هدف این تحقیق, تاثیر تصویر مقصد و رضایت مندی بر وفاداری گردشگران میراث, در قالب یک مدل مفهومی بر مبنای بازدیدکنندگان مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی در اردبیل, ایران بود. روش تحقیق, توصیفی-پیمایشی بوده و حجم نمونه به روش نمونه گیری در دسترس و با کمک فرمول کوکران (حجم جامعه نامعلوم) به تعداد 375 نفر تعیین شد. تحلیل داده ها با کمک نرم افزارهای اس پی اس اس و ایموس انجام شد. نتایج نشان داد, غالب پاسخ گویان رضایت مندی نسبتا مطلوبی بابت بازدید از مجموعه داشتند. مطابق نتایج تحلیل معادلات ساختاری, اثرگذارترین متغیرهای مربوط به وفاداری, تصویر مقصد و رضایت مندی گردشگر, به ترتیب متغیر بازدید مجدد گردشگران از مجموعه, آگاهی و علاقه و هزینه های گردشگری بود. تصویر مقصد نیز بر رضایت مندی اثر معنا داری دارد؛ اما تاثیر تصویر مقصد گردشگری بر وفاداری گردشگران میراث, از مسیر متغیر میانجی رضایت مندی معنا دار است. لذا, تمرکز برنامه های بازاریابی گردشگری میراث بر بهبود تصویر مقصد میان گردشگران میراث, الزاما منجر به افزایش بازدید مجدد گردشگران از مجموعه نمی شود. اما توجه به متغیر رضایت مندی به ویژه در زمینه کاهش هزینه های گردشگری و افزایش احساس امنیت, می تواند بر وفاداری گردشگران بیشتر اثرگذار باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی شیران، حبیب، و اسمی، رویا. (1399). تاثیر تصویر مقصد و رضایت مندی بر وفاداری گردشگران میراث: ارائه یک مدل مفهومی (مورد مطالعه: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی). مطالعات اجتماعی گردشگری، 8(16 )، 243-266. SID. https://sid.ir/paper/366904/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی شیران حبیب، اسمی رویا. تاثیر تصویر مقصد و رضایت مندی بر وفاداری گردشگران میراث: ارائه یک مدل مفهومی (مورد مطالعه: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی). مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1399؛8(16 ):243-266. Available from: https://sid.ir/paper/366904/fa

    IEEE: کپی

    حبیب شهبازی شیران، و رویا اسمی، “تاثیر تصویر مقصد و رضایت مندی بر وفاداری گردشگران میراث: ارائه یک مدل مفهومی (مورد مطالعه: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی)،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 8، no. 16 ، pp. 243–266، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button