مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

912
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری فاصله دار: ایجاد فضای مناسب برای علوم اعصاب در کلاس درس

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 طرح مساله: دانش نوین به اهمیت تقویت نیروی حافظه, افزایش ظرفیت سلولهای مغزی و افزایش توان بازخوانی داده ها توجه زیادی دارد. امروزه کارشناسان علوم آموزشی برای یادگیری موثرتر و تقویت حافظه روشهای متنوعی پیشنهاد می کنند که یکی از این روشها مطالعه با فاصله یا Spaced learning است. در واقع, Spaced learning یک روش یادگیری برای به حداقل رساندن فراموشی است که در آن محتوای یادگیری در سه زمان و سه بار تکرار خلاصه شده است, در فاصله این سه بار تکرار, دو مرحله استراحت وجود دارد که در طی آنها, فعالیت های فیزیکی کاملا متفاوت با موضوع درس توسط فراگیران انجام می شود. هدف از این پژوهش آشنایی با شیوه خاصی است که با انعطاف پذیری, به ایجاد ارتباط های مناسب بین سلول های مغزی و افزایش بازده یادگیری کمک شایانی می کنند. روش ها: این پژوهش از نوع کیفی بوده و برای رسیدن به اهداف از شیوه تحلیلی با استفاده از مطالعات اسنادی و کتابخانه ای استفاده شد. نتایج: در این بررسی, اثربخشی آموزش فاصله دار, با در نظر گرفتن تقویت مسیرهای مرتبط با حافظه و مولکول های فعال شده در این مسیر تایید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علویان، فیروزه. (1396). یادگیری فاصله دار: ایجاد فضای مناسب برای علوم اعصاب در کلاس درس. پویش در آموزش علوم پایه، 3(7 )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/367180/fa

    Vancouver: کپی

    علویان فیروزه. یادگیری فاصله دار: ایجاد فضای مناسب برای علوم اعصاب در کلاس درس. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1396؛3(7 ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/367180/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه علویان، “یادگیری فاصله دار: ایجاد فضای مناسب برای علوم اعصاب در کلاس درس،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 3، no. 7 ، pp. 1–22، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button