مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

543
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی آ موزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 92

چکیده

 نظام خودهای انگیزشی زبان دوم جدیدترین مدل انگیزشی ارائه شده در حوزه زبان دوم است. یکی از مفاهیم بنیادین در این نظام به ظرفیت انگیزشی موجود در خودپنداره های شخص از خودش در جریان یادگیری یک زبان جدید اشاره می کند. به منظور واکاوی این ظرفیت انگیزشی, پژوهش حاضر به بررسی انگیزش گروهی از فارسی آموزان سطح مقدماتی و میانی در آغاز ترم تحصیلی (پیش از انجام تکالیف انگیزشی) و پایان ترم (پس از انجام تکالیف انگیزشی), بر اساس پیشینه ی زبانی و جنسیت آنان می پردازد. بدین منظور 96 نفر از فارسی آ موزان چینی و عرب زبان در ابتدا و انتهای ترم به پرسش نامه ی نظام خودهای انگیزشی زبان دوم پاسخ دادند. نتایج تحقیق نشان داد در هر مرحله از جمع آوری داده ها مؤلفه های موجود در این نظام (خودهای آرمانی, بایدی و تجربیات یادگیری) بازنمودهای متفاوتی داشتند. به علاوه, نتایج آزمون تی به ترتیب حاکی از وجود و عدم وجود تفاوت های معنادار بین نمرات فارسی آ موزان در برخی از این مؤلفه ها در سطوح مقدماتی و میانی بود. بخش دیگری از یافته های پژوهش حاضر بر وجود تفاوت های معنادار در خود بایدی فراگیران مرد و زن در هر دو مرحله پیش و پس آزمون صحه گذاشت. در پایان نتایج, تلویحات1 و پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، زهرا، و یعقوبی نژاد، هادی. (1397). تأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی آ موزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 7(2 (پیاپی 16) )، 69-92. SID. https://sid.ir/paper/369913/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی زهرا، یعقوبی نژاد هادی. تأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی آ موزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1397؛7(2 (پیاپی 16) ):69-92. Available from: https://sid.ir/paper/369913/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عباسی، و هادی یعقوبی نژاد، “تأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی آ موزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 7، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 69–92، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369913/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button