مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

948
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سرسختی روان شناختی و نشاط ذهنی در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص و عادی

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 زمینه و هدف خانواده یکی از گروه های بسیار طبیعی است که نیازهای انسان را ارضا می کند. تولد کودکی با ناتوانی یادگیری در خانواده رویدادی نامطلوب و چالش زا است. این امر باعث ایجاد برخی ذهنیت ها و باورهایی نامناسب در این دسته از کودکان می شود. لذا پژوهش حاضر با هدف مقایسه سرسختی روان شناختی و نشاط ذهنی در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص و عادی انجام شد. روش بررسی این پژوهش از نوع علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان پایه چهارم, پنجم و ششم ابتدایی دارای اختلال یادگیری خاص و عادی شهر خوسف استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی 1395-1394 بود. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموزان با ناتوانی یادگیری که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده از مرکز آموزشی مشکلات یادگیری پویای شهر خوسف و 30 نفر از دانش آموزان عادی شهر خوسف نیز به شیوه همتاسازی (براساس هوشبهر, سن, جنس و پایه تحصیلی) انتخاب شدند. ابزار پژوهش, مقیاس سرسختی روان شناختی-فرم کوتاه اهواز و مقیاس نشاط ذهنی موقعیتی بود. داده ها به کمک شاخص های توصیفی و تحلیل واریانس چند متغیری مانوا تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها نتایج نشان داد که میانگین و انحراف استاندارد سرسختی روان شناختی در گروه اختلال یادگیری خاص 3٫ 56± 10٫ 89 در مقایسه با گروه عادی 3٫ 2± 15٫ 66 کمتر بود؛ همچنین میانگین نشاط ذهنی در گروه اختلال یادگیری خاص4٫ 73± 19٫ 56 در مقایسه با گروه عادی5٫ 02± 26٫ 18 کمتر بود. لذا بین دو گروه از دانش آموزان در سرسختی روان شناختی و نشاط ذهنی تفاوت معناداری وجود دارد (0٫ 05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعدی پور، اسماعیل، میرزایی فندخت، امید، سلم آبادی، مجتبی، و صف آرا، مریم. (1397). مقایسه سرسختی روان شناختی و نشاط ذهنی در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص و عادی. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/369964/fa

    Vancouver: کپی

    سعدی پور اسماعیل، میرزایی فندخت امید، سلم آبادی مجتبی، صف آرا مریم. مقایسه سرسختی روان شناختی و نشاط ذهنی در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص و عادی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/369964/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل سعدی پور، امید میرزایی فندخت، مجتبی سلم آبادی، و مریم صف آرا، “مقایسه سرسختی روان شناختی و نشاط ذهنی در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص و عادی،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 00–00، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369964/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button