مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش فعّال فناورانه شیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی دهم

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 34

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش با روش فعّال فناورانه در درس شیمی بر پیشرفت و انگیزه ی تحصیلی دانش آموزان پایه ی دهم در سال تحصیلی 96-1395 انجام شد. استفاده از فناوری اطّلاعات و ارتباطات باید جای خود را در نظام تعلیم و تربیت پیدا نماید و به عنوان یک اصل مهم, در برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی درسی مدارس گنجانده شود. این پژوهش به روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون انجام شد. جامعه ی آماری را دانش آموزان پایه ی دهم در شهر یزد به تعداد 70 نفر تشکیل می دهند. حجم نمونه شامل 42 نفر در دو گروه 21 نفری (یک گروه آزمایش و یک گروه گواه) در نظر گرفته شد. گروه آزمایش با روش فعال فناورانه و گروه گواه با روش سنتی آموزش دیدند. پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از طریق آزمون های معلّم ساخته, پیش آزمون و پس آزمون مورد سنجش قرار گرفت. روایی آزمون ها را متخصصان تأیید کردند و پایایی آن به کمک آلفای کرونباخ 86/ 0برآورد گردید. داده ها از طریق آمار استنباطی آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد که تأثیر آموزش شیمی با استفاده از روش فعّال فناورانه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بیش تر از روش های سنتی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناظمیان، صدیقه، و کیانی برازجانی، مریم. (1398). بررسی اثربخشی آموزش فعّال فناورانه شیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی دهم. پژوهش در آموزش شیمی، 1(2 )، 23-34. SID. https://sid.ir/paper/369979/fa

    Vancouver: کپی

    ناظمیان صدیقه، کیانی برازجانی مریم. بررسی اثربخشی آموزش فعّال فناورانه شیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی دهم. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1398؛1(2 ):23-34. Available from: https://sid.ir/paper/369979/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه ناظمیان، و مریم کیانی برازجانی، “بررسی اثربخشی آموزش فعّال فناورانه شیمی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی دهم،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 1، no. 2 ، pp. 23–34، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369979/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button