مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

477
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی تجاری سازی محصولات فن آورانه در شرایط رکورد بازار در ایران

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 207

چکیده

 تجاری سازی محصولات فناوری محور امروزه یکی از نیازهای مهم در کشور برای بهبود چرخه اقتصادی است. با توجه به وجود تحریم ها, به کارگیری فناوری بومی رویکرد عقلایی است؛ بنابراین شناسایی عوامل مهم در زمینه تجاری سازی با توجه به شرایط رکود بازار, می تواند نقش مهمی در عملکرد مطلوب شرکت ها در بازارها در زمینه عرضه محصولات فناورانه داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف تدوین و ارائه مدلی برای تجاری سازی محصولات فناورانه در شرایط رکود بازار اجرا شده است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی بوده و از نظر ماهیت, پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری این پژوهش در مرحله کیفی, خبره های بازاریابی و تجاری سازی می باشد. این خبرگان با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند به همراه روش گلوله برفی شناسایی شدند, که با لحاظ نمودن کفایت داده ها, در نهایت با 20 خبره مصاحبه انجام شد. برای آزمودن مدل نیز 123 شرکت فعال در حوزه کسب و کارهای فناوری محور استفاده گردید. روش تجزیه و تحلیل, تئوری داده بنیاد و رویکرد معادلات ساختاری بوده است. داده ها از طریق مصاحبه عمیق به همراه توزیع پرسشنامه 47 گویه ای جمع آوری شدند. نتایج به دست آمده موید این بوده است که در مورد شرایط علی, «پتانسیل درون سازمانی» مطرح می باشد. پدیده اصلی شناسایی شده در پژوهش, «بومی سازی فناوری نوین» بوده است و عوامل مداخله گر شناسایی شده در مدل, «نهادهای درگیر با فرآیند تجاری سازی» بوده است. همچنین بستر این تحقیق, «تعهد درون سازمانی» و «شرایط اقتصادی درون سازمانی» است. راهبردهای اصلی شامل «جهت گیری بازار» و «منابع مالی» می باشد و در نهایت پیامد اصلی این راهبردها, «بهبود عملکرد فروش» بوده است. نتایج رویکرد معادلات ساختاری موید تایید روابط طراحی شده در مدل داده بنیاد بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیخای فرزانه، مصطفی، رادفر، رضا، و موسوی جهرمی، یگانه. (1398). الگوی تجاری سازی محصولات فن آورانه در شرایط رکورد بازار در ایران. پژوهش های مدیریت عمومی، 12(44 )، 181-207. SID. https://sid.ir/paper/370708/fa

    Vancouver: کپی

    کیخای فرزانه مصطفی، رادفر رضا، موسوی جهرمی یگانه. الگوی تجاری سازی محصولات فن آورانه در شرایط رکورد بازار در ایران. پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1398؛12(44 ):181-207. Available from: https://sid.ir/paper/370708/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی کیخای فرزانه، رضا رادفر، و یگانه موسوی جهرمی، “الگوی تجاری سازی محصولات فن آورانه در شرایط رکورد بازار در ایران،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 12، no. 44 ، pp. 181–207، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370708/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button