Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

758
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

819
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه یکپارچگی حسی بر هوش غیرکلامی، توجه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 114

چکیده

 برنامه یکپارچگی حسی به عنوان یک روش جایگزین دارویی, تلاشی برای بهبود ظرفیت های حسی, حرکتی و شناختی افراد, توسط تمرینات و ارائه محرکهای هدفمند در جهت ارتقاء کارکردهای عالی ذهن می باشد. هدف از پژوهش حاضر, تعیین اثربخشی آموزش یکپارچگی حسی بر میزان مهارت های هوش غیرکلامی, توجه وعملکرد ریاضی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی می باشد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح پژوهش از نوع پیش آزمون, پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه مورد مطالعه شامل 40 نفر دانش آموز دختر و پسر دارای اختلال یادگیری ریاضی مقطع ابتدایی در دامنه سنی 11-9 شهرستان میانه در سال تحصیلی 97-96 بود که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و با انتصاب تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایدهی شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل آزمون توجه و تمرکزd2, آزمون هوش غیر کلامی وکسلرکودکان, آزمون ریاضی ایران کی مت بوده است. نتایج بدست آمده نشان داد که استفاده از روش درمانی یکپارچگی حسی در شرکت کنندگان گروه آزمایش به نسبت گروه کنترل, تاثیر بیشتری بر میزان مهارت های هوش غیرکلامی, توجه تمرکز و عملکرد تحصیلی (05/0>P) دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه محمدی، مهدی، انتصارفومنی، غلامحسین، حجازی، مسعود، و اسدزاده، حسن. (1398). تاثیر برنامه یکپارچگی حسی بر هوش غیرکلامی, توجه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 9(1 )، 92-114. SID. https://sid.ir/paper/371949/fa

    Vancouver: کپی

    شاه محمدی مهدی، انتصارفومنی غلامحسین، حجازی مسعود، اسدزاده حسن. تاثیر برنامه یکپارچگی حسی بر هوش غیرکلامی, توجه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1398؛9(1 ):92-114. Available from: https://sid.ir/paper/371949/fa

    IEEE: کپی

    مهدی شاه محمدی، غلامحسین انتصارفومنی، مسعود حجازی، و حسن اسدزاده، “تاثیر برنامه یکپارچگی حسی بر هوش غیرکلامی, توجه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 9، no. 1 ، pp. 92–114، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371949/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا