مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

472
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر برموفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف شناسایی و سنجش عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها, موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی انجام شد. روش: پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بود. ابزار اصلی پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بودکه روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش تعداد380نفراز کارکنان کتابخانه های آستان قدس رضوی بودند که تعداد 153نفراز آنها به روش تصادفی انتخاب شدند. به منظور آزمون فرضیه های پژوهش و انجام تحلیل های آماری از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی (با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM))و نرم افزارهای spssو Amos استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از ادبیات پژوهش؛ شش عامل فناوری, ساختار سازمانی, کارکنان و نیروی انسانی, تمرکز بر مشتریان, رویکرد اجرای فرایندو رهبری مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان عوامل اثر گذار بر مدیریت ارتباط با مشتری معرفی کرد. آزمون فرضیه ها نشان دادکه مهم ترین عامل در مدیریت ارتباط با مشتری, فناوری با مقدار بار عاملی87درصد است که دلیل احتمالی آن را می توان در وابستگی سازمان کتابخانه های آستان قدس به فناوری اطلاعات دانست. همچنین, نتایج نشان داد؛ سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی از نظر وضعیت آمادگی اجرای ارتباط با مشتری در وضعیت مطلوبی قرار دارد. اصالت /ارزش: شناسایی و تقویت عوامل اثرگذار بر مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانه های آستان قدس رضوی, می تواند؛ سبب افزایش توان کتابخانه ها در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری و در نتیجه حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید شود. تاثیر گذاری عامل فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی بر مدیریت ارتباط با مشتری نشان داد که مدیران کتابخانه های آستان قدس رضوی می توانند با اصلاح ساختار سازمانی و به کار گیری مطلوب فناوری اطلاعات, در جهت تقویت عوامل اثرگذار بر اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری گام بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میری، انیس، و ضیائی، ثریا. (1397). عوامل موثر برموفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها, موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 24(2 (پیاپی 93) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/372050/fa

    Vancouver: کپی

    میری انیس، ضیائی ثریا. عوامل موثر برموفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها, موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1397؛24(2 (پیاپی 93) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/372050/fa

    IEEE: کپی

    انیس میری، و ثریا ضیائی، “عوامل موثر برموفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها, موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 24، no. 2 (پیاپی 93) ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا