نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2 (پیاپی 93)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    827
  • دانلود: 

    452
چکیده: 

هدف: استخراج اهداف آموزشی جهت پیاده سازی آموزش سواد اطلاعاتی به کودکان ایرانی(7-11 سال)، مبتنی بر استانداردهای سواد اطلاعاتی ارائه شده از سوی انجمن کتابخانه های مدارس آمریکا (AASL) مورد نظر این پژوهش است. روش: از روش های مرور متون (جهت تهیه اهداف آموزشی اولیه سواد اطلاعاتی بر اساس استاندارد AASL)، پیمایشی (از طریق پرسشنامه محقق ساخته جهت تهیه اهداف مناسب برای آموزش سواد اطلاعاتی به کودکان از دیدگاه کادر آموزشی یک دبستان)، گروه متمرکز (از طریق مصاحبه گروهی جهت مشخص نمودن سنین مناسب آموزش هر هدف و ترتیب بندی آن ها بر اساس دیدگاه کادر آموزشی یک دبستان) استفاده شد. یافته ها: اهداف آموزشی مناسب برای آموزش سواد اطلاعاتی به کودکان ایرانی(7-11 سال) را به سه دسته کلی دسته بندی می شوند: دسترسی موثر و کارامد به اطلاعات(شناخت منابع اطلاعاتی، توانایی طرح سؤال، ترسیم شبکه مفهومی و. . . )، ارزیابی اطلاعات(فهم متن، تشخیص ربط با نیاز اطلاعاتی، تشخیص منابع اطلاعاتی مناسب)، استفاده از اطلاعات(توانایی سخنرانی در مقابل گروه، یادداشت برداری، اسلاید، تهیه متن علمی با درج منابع). استخراج اهداف آموزشی از استانداردهای سواد اطلاعاتی به کودکان 7 تا 11 سال نشان می دهد اولویت اصلی در این مقطع سنی بر آموزش دسترسی به منابع اطلاعاتی است. استاندارد مربوط به ارزیابی و استفاده از اطلاعات در این سن کمتر امکان آموزش دارد. تأکید در این سنین بر درک متن و ربط متن با نیاز اطلاعاتی و گزینش اطلاعات مناسب با نیاز اطلاعاتی است. برخی از استفاده های اطلاعاتی نیز به خاطر سپاری، تصمیم گیری و تعاملات بین فردی است و سایر مواردی که می توان در این موضوع آموزش داد تقویت مهارت های نوشتاری و گفتاری ( ایجاد نوشته های علمی و ایراد سخنرانی مبتنی بر آن )، ساخت روزنامه دیواری یا دست سازه و کاردستی دانست. اصالت/ارزش: خروجی نهایی این پژوهش اهداف آموزشی کاملاً عملیاتی برای آموزش سواد اطلاعاتی به همراه نمونه طرح درس و نمونه تمرین های مورد نیاز است. استخراج اهداف آموزشی به عنوان یکی از اجزای برنامه درسی آموزش سواد اطلاعاتی اهمیت زیادی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 827

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 452 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

میری انیس | ضیائی ثریا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2 (پیاپی 93)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    471
  • دانلود: 

    261
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف شناسایی و سنجش عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی انجام شد. روش: پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بود. ابزار اصلی پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بودکه روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش تعداد380نفراز کارکنان کتابخانه های آستان قدس رضوی بودند که تعداد 153نفراز آنها به روش تصادفی انتخاب شدند. به منظور آزمون فرضیه های پژوهش و انجام تحلیل های آماری از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی (با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM))و نرم افزارهای spssو Amos استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از ادبیات پژوهش؛ شش عامل فناوری، ساختار سازمانی، کارکنان و نیروی انسانی، تمرکز بر مشتریان، رویکرد اجرای فرایندو رهبری مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان عوامل اثر گذار بر مدیریت ارتباط با مشتری معرفی کرد. آزمون فرضیه ها نشان دادکه مهم ترین عامل در مدیریت ارتباط با مشتری، فناوری با مقدار بار عاملی87درصد است که دلیل احتمالی آن را می توان در وابستگی سازمان کتابخانه های آستان قدس به فناوری اطلاعات دانست. همچنین، نتایج نشان داد؛ سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی از نظر وضعیت آمادگی اجرای ارتباط با مشتری در وضعیت مطلوبی قرار دارد. اصالت /ارزش: شناسایی و تقویت عوامل اثرگذار بر مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانه های آستان قدس رضوی، می تواند؛ سبب افزایش توان کتابخانه ها در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری و در نتیجه حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید شود. تاثیر گذاری عامل فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی بر مدیریت ارتباط با مشتری نشان داد که مدیران کتابخانه های آستان قدس رضوی می توانند با اصلاح ساختار سازمانی و به کار گیری مطلوب فناوری اطلاعات، در جهت تقویت عوامل اثرگذار بر اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری گام بردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 471

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 261 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2 (پیاپی 93)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    511
  • دانلود: 

    668
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانه های عمومی شهر تهران است. روش: این پژوهش به روش توصیفی پیمایشی انجام شد و نظرات 158 کتابدار و کارمند شاغل در کتابخانه های عمومی شهر تهران با استفاده از پرسشنامه ی محقق ساخته CRM براساس ابعاد مدل اوکر و موامبی که شامل سه مولفه (اجتماعی، فناوری و فکری) و 15 سوال بود پیمایش شده و برای تحلیلی داده ها و انجام آزمونهای آماری از نرم افزار اس پی اس اس 24 و لیزرل 8. 8 استفاده شده است. یافته ها: با توجه به نتایج جداول نشان داده اند که میانگین نمرات افراد در مورد CRM برابر با 3. 5532 با انحراف معیار 0. 6618 می باشد و مقدار آماره تی برابر با 10. 505 و در سطح 0. 05 معنادار می باشد و با توجه به این موضوع که حد پایین و بالای اختلاف میانگین محاسبه شده هر دو مثبت می باشد به این نتیجه می رسیم که میانگین CRM بیشتر از عدد 3 (حد وسط طیف لیکرت 5 گزینه ای) بوده و در سطح مطلوبی قرار داد. اصالت/ارزش: با انجام این پژوهش انتظار می رود نقش و اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری برای کتابداران و کارمندان روشن شود و آنان با اهتمام بیشتری در این زمینه گام بردارند و این مهم را تقویت نمایند تا هر چه بیشتر بتوانند به خواسته ها و نیازهای مشتریان توجه نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 511

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 668 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2 (پیاپی 93)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    462
  • دانلود: 

    536
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر در نظر دارد تا به بررسی اثرگذاری استفاده از فن آوری اطلاعات برچابکی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بپردازد روش: این پژوهش از حیث روش شناسی، توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان و مدیران کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بودند که بدلیل محدود بودن جامعه نمونه گیری انجام نشد. برای سنجش ضریب نفوذ فن آوری اطلاعات از مدل دیویس (1989) و برای سنجش ضریب چابکی سازمانی از مدل شریفی و ژانگ (1999) استفاده شد. ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه می باشد که پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرونباخ بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در پژوهش حاضر، پاسخ ها با استفاده از نرم افزارSPSS23 و اسمارتپلس به رایانه منتقل شده و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد، همچنین برای تحلیل پژوهش بعد از انجام آزمون نرمال بودن داده های متغیرهای پژوهش، از روش های ضریب همبستگی اسپیرمن و مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده آزمون کلموگروف اسمیرنف به بررسی نرمال بودن داده ها پرداخته شد. همچنین در ادامه تحلیل ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری با پی ال اس به بررسی فرضیه های فرعی و اصلی این پژوهش پرداخته شد. یافته ها: نتیجه ی پژوهش نشان داد که، بین فن آوری اطلاعات با چابکی کتابخانه رابطه ی معنادار وجود دارد و همبستگی بین تک تک متغیرهای مستقل و وابسته در حد مطلوب بود، همچنین تمامی فرضیه های پژوهش با توجه به نمونه های اخذ شده مورد تأیید واقع شدند. اصالت/ ارزش: نتایج پژوهش حاضر نشان دهنده آن است که بین تأثیر استفاده از فن آوری اطلاعات بر چابکی سازمان رابطه وجود دارد و با توجه به این تأثیر می توان گفت استفاده از فن آوری اطلاعات می تواند موجب سرعت، پاسخ گویی، شایستگی و انعطاف پذیری شود. استفاده از مکانیزم های فن آوری اطلاعات می تواند سیستم را قادر چابکی بیشتر کند و در نتیجه خدمات بهینه گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 462

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 536 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2 (پیاپی 93)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    419
  • دانلود: 

    492
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای درک مدیریتی مدیران کتابخانه های دانشگاهی و عمومی شهر تهران بر اساس رشته تحصیلی بود. روش: پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ نحوه گردآوری داده ها از نوع پژوهش های تحلیلی-پیمایشی بود. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان شاغل در کتابخانه های عمومی شهر تهران (وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و کتابخانه های دانشگاه های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شهر تهران به تعداد 780 نفر بود. داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس پرسشنامه امیری (1385) تهیه شده بود گردآوری شد. یافته ها: نتایج نشان داد که به طورکلی بین مهارت های عمومی مدیریت مدیران کتابدار و غیر کتابدار تفاوت معناداری وجود دارد و مدیران دارای تخصص کتابداری و اطلاع رسانی عملکرد بهتری نسبت به مدیران فاقد تخصص کتابداری و اطلاع رسانی داشتند. هم چنین مشخص شد که بین درک مدیریتی مدیران کتابخانه ها بر اساس جنسیت و نوع کتابخانه نیز تفاوت معناداری وجود دارد و مدیران زن نسبت به مدیران مرد و مدیران کتابخانه های عمومی نسبت به مدیران کتابخانه های دانشگاهی، عملکرد بهتری داشته اند. اصالت/ارزش: ارزش مقاله حاضر در نشان دادن اهمیت تخصص علم اطلاعات و دانش شناسی در مدیریت کتابخانه ها است و این اثر می تواند با نظرداشت ابعاد مدیریت، طرح های را برای بهبود درک مدیریتی مدیران کتابخانه ها ارائه دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 419

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 492 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2 (پیاپی 93)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    423
  • دانلود: 

    547
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 423

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 547 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2018
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2 (93)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    144
  • دانلود: 

    367
چکیده: 

Purpose: In this research, information literacy standards of American Association of School Library (AASL) were determined in to instructional objectives for Iranian children(7-11 years old). Method: We used literature review for listing instructional objectives of information literacy based on AASL standards, survey of a school staff for extracting suitable Objectives for Instruction, and focus group for determining suitable instructional objectives and arranging them based on a school staff view. Finding: final instructional objectives classified in three group: accessing information efficiently and effectively(Identification of information sources, Formulates questions, drawing concept map, etc… ); evaluating information(understanding of texts, relevance, select appropriate information); using information(speaking in front of a group, note taking, making slides, writing a scientific text contains citation). Final instructional objectives for 7-11 years Iranian children show that focus is on instructing access to information sources. Indicators of evaluation and use of information are less mentioned. In this age focus is on text understanding, relevance and selecting appropriate information. Children in this age use information for decision making and personal relationship and memorizing information. Other ways of instructing information use are: develop writing and speaking skills( making scientific texts and speaking about it), making poster and handy crafts. Originality/value: We need a curriculum development of information literacy for primary school pupils(7-11 years) that covered international standards. Extracted instructional objectives is a part of a general curriculum of teaching information literacy. Product of this research is instructional objectives plus lesson plans and needed Practices. In this article mentioned just final instructional objectives and sample Practices.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 144

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 367 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2 (پیاپی 93)
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    393
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر به منظور آزمون الگویی از پیشایندهای مؤثر بر توسعه کارآفرینی در کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان انجام شده است. روش: جهت انجام پژوهش حاضر نمونه ی به حجم 410 نفر از کارکنان که به روش نمونه گیری طبقه ای ساده انتخاب شده بودند، مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها، شامل پرسشنامه های جو خلاقانه سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده، توانمندسازی روان شناختی، خلاقیت سازمانی و رفتار کارآفرینانه در سازمان بود. جهت آزمون الگوی پیشنهادی از روش الگو یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: نتایج حاکی از معنی داری مسیرهای مستقیم حمایت سازمانی ادراک شده و جو خلاقانه سازمانی به توسعه کارآفرینی بود با حذف مسیرهای غیر معنی دار، الگو اصلاح شد. شاخص های برازندگی الگویانی معادلات ساختاری، برازش مناسب الگوی اصلاح شده را نشان دادند. همچنین، نتایج روابط غیرمستقیم، معنی داری این روابط را تأیید نمودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 393

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0