Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,203
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

790
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل سیستم صف بانک و کاهش مدت زمان انتظار مشتریان با رویکرد شبیه سازی و طراحی آزمایشات

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 118

چکیده

 از مهم ترین اهداف پیش روی بانک ها جلب رضایت مشتریان از طریق کاهش زمان انتظار در شعب است. بانک ها از جمله سیستم های صف است که تشکیل صف های طولانی سبب افزایش زمان انتظار مشتریان و کاهش رضایت خواهد شد. از جمله راه حل مناسب جهت کاهش زمان انتظار نیز استفاده از تعداد مطلوب کارکنان خدمت دهی در هر بخش به نحوی است که علاوه بر کاهش زمان انتظار مشتریان سبب افزایش زمان مشغول بودن خدمت دهندگان باشد که در این مقاله با استفاده از شبیه سازی و روش طراحی آزمایشات به این موضوع پرداخته شده است. مقاله حاضر از یک مدل ریاضی با دوتابع هدف کمینه سازی زمان انتظار مشتری و بیشینه سازی زمان مشغول بودن کارکنان تشکیل شده که در مرحله نخست وضعیت کنونی یکی از شعب بانک ملی توسط نرم افزار ای دی شبیه سازی شده است, سپس سناریوهای بهبوددهنده به کمک روش طراحی آزمایشات اجرا شده و در نهایت مدل حاصل با نرم افزار دیزاین اکسپرت حل شده است. نتایج حاصل از پژوهش سناریویی که در آن یک کارمند انتقالی و الکترونیک و پنج کارمند تحویل داری باشد را به عنوان مطلوب ترین سناریوی خدمت دهی به مشتریان ارزیابی کرده است که در آن قادر خواهیم بود تا در شعبه بانک مدت زمان انتظار مشتریان را %32 کاهش دهیم که این کاهش مدت زمان انتظار تاثیر مستقیمی در رضایت مشتریان خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی، حسین، امیری، مقصود، و عظیمی، پرهام. (1397). تحلیل سیستم صف بانک و کاهش مدت زمان انتظار مشتریان با رویکرد شبیه سازی و طراحی آزمایشات. پژوهش های مدیریت در ایران، 22(1 )، 95-118. SID. https://sid.ir/paper/372330/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی حسین، امیری مقصود، عظیمی پرهام. تحلیل سیستم صف بانک و کاهش مدت زمان انتظار مشتریان با رویکرد شبیه سازی و طراحی آزمایشات. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1397؛22(1 ):95-118. Available from: https://sid.ir/paper/372330/fa

    IEEE: کپی

    حسین طالبی، مقصود امیری، و پرهام عظیمی، “تحلیل سیستم صف بانک و کاهش مدت زمان انتظار مشتریان با رویکرد شبیه سازی و طراحی آزمایشات،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 22، no. 1 ، pp. 95–118، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372330/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا