مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل تاثیر کارکرد اجتماعی و روانشناختی رسانه های اجتماعی ورزشی بر دلبستگی هواداران تیم استقلال تهران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, بررسی تاثیر کارکرد اجتماعی و روانشناختی رسانه های اجتماعی ورزشی بر دلبستگی هواداران تیم استقلال تهران بود. روش پژوهش همبستگی بود که به صورت میدانی به اجرا درآمد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران تیم استقلال تهران بود که حداقل در صفحه رسمی باشگاه در اینستاگرام یا کانال رسمی باشگاه استقلال تهران در تلگرام عضو بودند. 389 پرسشنامه قابل استفاده از هواداران باشگاه استقلال که در بازی شهرآورد تهران در استادیوم آزادی حضور داشتند, به عنوان نمونه گردآوری شد. با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و تحقیقات اخیر در حوزه رسانه های اجتماعی در ورزش, ابزار تحقیق طراحی گردید که روایی صوری و محتوایی آن توسط هفت نفر از اساتید مدیریت و رسانه ورزشی تایید شد. پایایی ابزار تحقیق نیز در مطالعه راهنما (76/0=α ) به دست آمد. نتیجه آزمون آلفای کرونباخ برای پرسش نامه کارکردهای اجتماعی و روانشناختی (86/0 =α ) و برای دلبستگی هواداران (88/0=α ) نشان از پایایی مطلوب ابزار تحقیق داشت. نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی نیز ابزار تحقیق را تایید نمود. نتایج حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری که به کمک نرم افزار آموس انجام شد, نشان داد که کارکردهای اجتماعی و روانشناختی رسانه های اجتماعی ورزشی بر دلبستگی هواداران تاثیر مستقیم و مثبتی داشته است(P<0/05). بر اساس نتایج تحقیق, به مدیران بازاریابی باشگاه های ورزشی پیشنهاد می شود که با توجه به کارکردهای اجتماعی و روانشناختی رسانه های اجتماعی, هواداران جدید را جذب نمایند و وفاداری هواداران فعلی را افزایش دهند تا باشگاه و هواداران از مزایای حمایت های یکدیگر بهره مند شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلاته سیفری، معصومه، اسمعیلی، محسن، و فریدونی، مسعود. (1398). طراحی مدل تاثیر کارکرد اجتماعی و روانشناختی رسانه های اجتماعی ورزشی بر دلبستگی هواداران تیم استقلال تهران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 18(44 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/373391/fa

    Vancouver: کپی

    کلاته سیفری معصومه، اسمعیلی محسن، فریدونی مسعود. طراحی مدل تاثیر کارکرد اجتماعی و روانشناختی رسانه های اجتماعی ورزشی بر دلبستگی هواداران تیم استقلال تهران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1398؛18(44 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/373391/fa

    IEEE: کپی

    معصومه کلاته سیفری، محسن اسمعیلی، و مسعود فریدونی، “طراحی مدل تاثیر کارکرد اجتماعی و روانشناختی رسانه های اجتماعی ورزشی بر دلبستگی هواداران تیم استقلال تهران،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 18، no. 44 ، pp. 0–0، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button