مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انگیزه های حضور تماشاگران ایرانی در لیگ جهانی والیبال و رابطه آن با سابقه، میزان و حضور مجدد

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف تماشاگران مانند ورزشکاران از مشتریان اصلی ورزش هستند که انگیزه حضور آنها در رقابت های ورزشی بسیار مهم است. از این رو, تعیین انگیزه های حضور تماشاگران ایرانی در لیگ جهانی والیبال و رابطه آن با سابقه, میزان و حضور مجدد هدف پژوهش حاضر قرار گرفت. روش شناسی پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری آن کلیه تماشاگران تیم ملی ایران که در بازی ایران مقابل ایتالیا از سری مسابقات مقدماتی لیگ جهانی والیبال (2014) حضور داشتند. بر اساس جدول کرجسی و مورگان 372 نفر از تماشاگران جزء نمونه آماری قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه انگیزه حضور الهی (1391) و حضور مجدد لیم (2006) بود که روایی آن مورد تایید 8 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت. ضریب پایایی با آلفا کرونباخ به ترتیب 87/0 و 70/0 تایید شد. از آزمون های دوجمله ای, همبستگی پیرسون, رگرسیون ساده و چندگانه برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد انگیزه های حضور فقط با متغیر تمایل به حضور مجدد رابطه معنی داری داشته و مولفه های انگیزه قابلیت پیش بینی تمایل به حضور مجدد (30 درصد) را دارند. نتیجه گیری بر اساس یافته های مطالعه هر چه مدیران بر عوامل انگیزشی تماشاگران تاکید و آن را تقویت نمایند می توانند انتظار داشته باشند زمینه حضور و قصد حضور آتی تماشاگران افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، علیرضا. (1398). انگیزه های حضور تماشاگران ایرانی در لیگ جهانی والیبال و رابطه آن با سابقه, میزان و حضور مجدد. مدیریت و توسعه ورزش، 8(4 (پیاپی 20) )، 51-67. SID. https://sid.ir/paper/373471/fa

    Vancouver: کپی

    الهی علیرضا. انگیزه های حضور تماشاگران ایرانی در لیگ جهانی والیبال و رابطه آن با سابقه, میزان و حضور مجدد. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 20) ):51-67. Available from: https://sid.ir/paper/373471/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا الهی، “انگیزه های حضور تماشاگران ایرانی در لیگ جهانی والیبال و رابطه آن با سابقه, میزان و حضور مجدد،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 8، no. 4 (پیاپی 20) ، pp. 51–67، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button