مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

467
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تجربه خدمت بر حضور مجدد تماشاگران فوتبال در استادیوم

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 200

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, مطالعه تاثیر تجربه خدمت بر حضور مجدد تماشاگران در استادیوم های فوتبال با نقش میانجی رضایتمندی بود. اینپژوهشتوصیفیوازنوعهمبستگیبود. جامعهآماریپژوهش همه تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 98-1397 بودند. براساس نظر کلاین (2011) مبنی بر مطلوب بودن نمونه های بین 200 تا 300 نفر برای مدل سازی معادلات ساختاری, 282 نفر با روش نمونه گیری دردسترس ازبین تماشاگران دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران, به عنوان نمونه پژوهش در این مطالعه شرکت کردند. برای گردآوری داده ها, از پرسش نامه های تجربه خدمت پین و گیلمور (1998) و رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد اوه و همکاران (2007) استفاده شد. مدل سازی نیز با استفاده از رویکرد حداقل مربعات جزیی انجام شد. نتایج نشان داد که تجربه خدمت تاثیر مستقیم و معناداری بر رضایتمندی و حضور مجدد تماشاگران داشت. رضایتمندی نیز تاثیر مثبت و معناداری بر حضور مجدد تماشاگران داشت. همچنین, تجربه خدمت به واسطه رضایتمندی بر حضور مجدد تماشاگران تاثیرگذار بود. به طورکلی, تجربه خدمت می تواند تاحدود زیادی تمایلات رفتاری تماشاگران را پیش بینی کند؛ ازاین رو, به نظر می رسد که طراحی تجارب معنادار برای تماشاگران می تواند رویکرد جدید برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی برای کسب سهم بیشتر در بازار گردشگری و اوقات فراغت باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، هادی، شهبازپور، لیلا، و ناظمی، علی. (1398). تاثیر تجربه خدمت بر حضور مجدد تماشاگران فوتبال در استادیوم. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(58 )، 183-200. SID. https://sid.ir/paper/386880/fa

    Vancouver: کپی

    باقری هادی، شهبازپور لیلا، ناظمی علی. تاثیر تجربه خدمت بر حضور مجدد تماشاگران فوتبال در استادیوم. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(58 ):183-200. Available from: https://sid.ir/paper/386880/fa

    IEEE: کپی

    هادی باقری، لیلا شهبازپور، و علی ناظمی، “تاثیر تجربه خدمت بر حضور مجدد تماشاگران فوتبال در استادیوم،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 58 ، pp. 183–200، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386880/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا