مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معرفی الگویی جهت مدیریت دانش نظامی با رویکرد رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 63

چکیده

 سازمان های نظامی با توجه به ماهیت مأموریتی خود در خط مقدم استفاده از دانش ­ های جدید می­ باشند و همچنین با تهدیدهای متنوعی چون موشک ­ ها و هواپیماها با سرعت و قابلیت حرکتی بالا, پهبادهای چندمنظوره, سایبرالکترونیک, بیوتروریسم, علوم و فناوری­ های همگرا, رایانه ­ ها, فناوری­ های زیستی, عملیات روانی و رسانه روبه رو بوده و جهت پاسخگویی به این تهدیدها چالش­ های بزرگی در راستای دستیابی به دانش­ و فناوری­ های در لبه دانش دارند. هدف از انجام تحقیق حاضر­ ارائه الگویی جهت مدیریت دانش بر اساس تجزیه و تحلیل سطوح فرد, گروه و سازمان (رویکرد رفتاری) به جهت درک کلی و ایجاد بینش جدید در سازمان های نظامی می باشد. تحقیق حاضر از نوع آمیخته (کمّی و کیفی) بوده که جامعه آماری بخش کمّی شامل کارکنان یکی از سازمان های نظامی و حجم نمونه به تعداد 50 نفر انتخاب گردید, حجم نمونه بخش کیفی نیز 7 نفر از خبرگان حوزه مدیریت دانش و روایی پرسشنامه نیز توسط 4 نفر از استادان مدیریت دانشگاه های نظامی صاحب­ نظر در این حوزه انجام و مورد تأیید ­ و پایایی نیز با محاسبه آلفای کرونباخ 0/85 به ­ دست آمد. جهت آزمون فرضیه ­ ها از الگوی معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS استفاده شد و همه فرضیه­ ها مورد تأیید قرار گرفتند. برابر نتایج به دست آمده الگویی با 4 بعد, 14 مؤلفه و 53 شاخص ارائه گردید و بیانگر این بود که فرایندهای مدیریت دانش از متغیر­ های پنهان سطح فردی, سطح گروه و سطح نظام های سازمانی به صورت یکپارچه اثر می­ پذیرند و همچنین مؤلفه ها و شاخص های سطح گروه, بیشترین تأثیر را بر فرایندهای مدیریت دانش می گذارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسکری، احمد، اردلان، امید، و مینایی، حسین. (1398). معرفی الگویی جهت مدیریت دانش نظامی با رویکرد رفتاری. راهبرد دفاعی، 17(68 )، 37-63. SID. https://sid.ir/paper/374386/fa

    Vancouver: کپی

    عسکری احمد، اردلان امید، مینایی حسین. معرفی الگویی جهت مدیریت دانش نظامی با رویکرد رفتاری. راهبرد دفاعی[Internet]. 1398؛17(68 ):37-63. Available from: https://sid.ir/paper/374386/fa

    IEEE: کپی

    احمد عسکری، امید اردلان، و حسین مینایی، “معرفی الگویی جهت مدیریت دانش نظامی با رویکرد رفتاری،” راهبرد دفاعی، vol. 17، no. 68 ، pp. 37–63، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374386/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button