مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر حمایت های تعرفه ای خودرو بر میزان آلایندگی خودروها (انتشار گاز CO2)

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 93

چکیده

 طبق آمارهای رسمی انتشار گازهای گلخانه ای در سال 2010, 65 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای در جهان به CO2 حاصل از سوخت های فسیلی و فرآیندهای صنعتی اختصاص دارد. لازم به ذکر است در میان بخش های تولیدکننده دی اکسیدکربن, سهم بخش حمل ونقل 23 درصد است. همواره از سوی کارشناسان مطرح می شود که شرکت های خودروسازی کشور به دلیل سیاست های حمایتی قابل توجه دولت, به خصوص نرخ های تعرفه بالا, اقدام چشمگیری برای بهبود کیفیت محصولات خود به خصوص در مورد کیفیت احتراق و استانداردهای آلایندگی انجام نداده و این موضوع آسیب های جدی را به محیط زیست وارد نموده است. با بررسی داده های کشورهای در حال توسعه نیز ملاحظه می شود که نرخ های تعرفه بالای خودرو ویژگی سیاست های تعرفه ای برخی از آن ها است. جهت بررسی اثر تعرفه ها بر آلایندگی خودروها در این مقاله با استفاده از روش داده های ترکیبی تأثیر حمایت های تعرفه ای خودرو بر میزان آلایندگی خودرو ها که با انتشار گاز دی اکسیدکربن مشخص می شود, در 20 کشور منتخب در حال توسعه واردکننده خودرو طی سال های 2013-2005 بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که افزایش حمایت های تعرفه ای خودرو در کشورهای منتخب باعث افزایش انتشار گاز دی اکسیدکربن شده که علت آن وجود بازار انحصاری و احساس عدم نیاز به کیفیت به خصوص در مورد احتراق و آلایندگی خودروها می باشد. الگوی سیاست گذاری کشورهای چین و کره جنوبی در خصوص کاهش تعرفه ها و استفاده از سیاست های حمایتی می تواند الگوی مناسبی برای سیاست گذاران صنعت خوروسازی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهرپور، جواد، قاسمی، عبدالرسول، و درخشان، شبنم. (1398). اثر حمایت های تعرفه ای خودرو بر میزان آلایندگی خودروها (انتشار گاز CO2). مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، 15(61 )، 67-93. SID. https://sid.ir/paper/374825/fa

    Vancouver: کپی

    طاهرپور جواد، قاسمی عبدالرسول، درخشان شبنم. اثر حمایت های تعرفه ای خودرو بر میزان آلایندگی خودروها (انتشار گاز CO2). مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌[Internet]. 1398؛15(61 ):67-93. Available from: https://sid.ir/paper/374825/fa

    IEEE: کپی

    جواد طاهرپور، عبدالرسول قاسمی، و شبنم درخشان، “اثر حمایت های تعرفه ای خودرو بر میزان آلایندگی خودروها (انتشار گاز CO2)،” مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، vol. 15، no. 61 ، pp. 67–93، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374825/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button