مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین الگوی پارادایمی دانش و جایگاه راهبردی آن از منظر قرآن و روایات

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 160

چکیده

 هر یک از مکاتب به تبیین دانش از منظر معرفت شناسی, هستی شناسی, انسان شناسی و روش شناسی مورد نظر خود پرداخته اند. اسلام به عنوان دائیه دار برترین دین و آخرین مکتب از سوی پروردگار بیشترین توجه خود را به دانش, اهمیت آن, کسب و عمل به آن اختصاص داده است. اما برای روشن شدن نحوه بهره مندی مورد توجه اسلام از دانش در این تحقیق با استفاده از روش تحقیق کیفی نظریه مبنایی یا داده بنیاد, مفاهیم مندرج در متون دو کتاب تفسیر تسنیم و میزان الحکمه مورد بررسی و کدگذاری باز, محوری و انتخابی قرار گرفت. مضمون محوری مورد نظر دانش بود و طی انجام این مراحل مفاهیم, مقوله ها و قضایایی در خصوص دانش و ویژگی های آن و همچنین مراتب و ارزشمندی آن استخراج و تبیین شد. مضامین حاصل از کد گذاری از منظر مشخصات عوامل ششگانه مدل پارادایمی نظریه داده بنیاد, یعنی عوامل علی, مضمون محوری, عوامل مداخله گر, بستر حاکم, راهبردها و پیامدها مورد توجه قرار گرفت و دسته بندی شد. سپس روابط میان این شش گروه تبیین گردید. بدین ترتیب هدف از انجام این تحقیق که تبیین مفهوم دانش و اجزاء و ارکان آن و نیز روابط میان این اجزاء و ارکان از منظر اسلام است, با استفاده مدل پارادایمی روش تحقیق نظریه مبنایی حاصل شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقرزاده، اصغر، و احمدوند، علی محمد. (1398). تبیین الگوی پارادایمی دانش و جایگاه راهبردی آن از منظر قرآن و روایات. مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، 3(11 )، 129-160. SID. https://sid.ir/paper/375274/fa

    Vancouver: کپی

    باقرزاده اصغر، احمدوند علی محمد. تبیین الگوی پارادایمی دانش و جایگاه راهبردی آن از منظر قرآن و روایات. مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی[Internet]. 1398؛3(11 ):129-160. Available from: https://sid.ir/paper/375274/fa

    IEEE: کپی

    اصغر باقرزاده، و علی محمد احمدوند، “تبیین الگوی پارادایمی دانش و جایگاه راهبردی آن از منظر قرآن و روایات،” مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، vol. 3، no. 11 ، pp. 129–160، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button