مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه میان مولفه های هوش هیجانی، تامل عمیق و فرسودگی شغلی و تفاوت سطح این مولفه ها نسبت به سطح تحصیلات معلمان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه میان مولفه های هوش هیجانی و تامل عمیق با فرسودگی شغلی در میان معلمان زبان انگلیسی و تاثیر سطح تحصیلات آن ها در این متغیرهاست. نمونه آماری این مطالعه متشکل از 125 نفر از معلمان زبان انگلیسی بود که در آموزشگاه های خصوصی آموزش زبان انگلیسی در استان های کردستان و همدان در حال تدریس بودند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه های فرسودگی شغلی, تامل عمیق معلمان و هوش هیجانی استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که هوش هیجانی و تامل عمیق به طور منفی و معناداری با فرسودگی شغلی رابطه دارند. همچنین تعدادی از مولفه های هوش هیجانی و تامل عمیق با مولفه های فرسودگی شغلی رابطه معنادار و معکوسی داشتند. بعلاوه نتایج این مطالعه تفاوت های معناداری را در میان سطح هوش هیجانی معلمان با توجه به سطح تحصیلات آن ها نشان داد, اما هیچ تفاوت معناداری در میزان فرسودگی شغلی و تامل عمیق معلمان نسبت به سطح تحصیلات آن ها یافت نشد. با توجه به نتایج این تحقیق, پیشنهاد می شود برنامه هایی در جهت توسعه مهارت های هوش هیجانی و تامل عمیق برای معلمان زبان انگلیسی برگزار شود تا معلمان بتوانند مهارت های خود را به منظور پیشگیری از فرسودگی شغلی افزایش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، محمدهادی، و قصلانی، روژین. (1394). بررسی رابطه میان مولفه های هوش هیجانی, تامل عمیق و فرسودگی شغلی و تفاوت سطح این مولفه ها نسبت به سطح تحصیلات معلمان زبان انگلیسی. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 48(2 )، 49-76. SID. https://sid.ir/paper/375831/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی محمدهادی، قصلانی روژین. بررسی رابطه میان مولفه های هوش هیجانی, تامل عمیق و فرسودگی شغلی و تفاوت سطح این مولفه ها نسبت به سطح تحصیلات معلمان زبان انگلیسی. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1394؛48(2 ):49-76. Available from: https://sid.ir/paper/375831/fa

    IEEE: کپی

    محمدهادی محمودی، و روژین قصلانی، “بررسی رابطه میان مولفه های هوش هیجانی, تامل عمیق و فرسودگی شغلی و تفاوت سطح این مولفه ها نسبت به سطح تحصیلات معلمان زبان انگلیسی،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 48، no. 2 ، pp. 49–76، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375831/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button