مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش شیمی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 23

چکیده

 نظریّه های یادگیری مناسب ترین راهبردها, ابزارها و روش ها را برای موقعیّت های متفاوت یادگیری تعیین می کنند. توجّه و استفاده از هر یک از آن ها به مدرس و نگرش های وی, شرایط یادگیری, خصوصیات فراگیران و اهداف آموزشی بستگی دارد. در این مقاله با هدف مرور این نظریات با آوردن نمونه هایی از آثار پژوهشی به کاربردهای آموزشی آن ها در آموزش شیمی پرداخته شده است. روش مورد مطالعه, جستجو در پایگاه های اطّلاعاتی فارسی و بررسی مقالات, کتب و پایان نامه های مرتبط با آموزش شیمی در بکارگیری از این نظریات در بازه زمانی در نظر گرفته شده از سال 1387 تاکنون بوده است. نتایج این مطالعه نشان داد که هر یک از این نظریات بر نوع خاصی از یادگیری تاکید دارند و از کاربردهای مهم این نظریات در آموزش شیمی می توان به آموزش مفاهیم و مهارت های فرایندی با استفاده از بازی ها و شبیه سازهای رایانه ای (رویکرد رفتارگرایی), استفاده از پیش سازمان دهنده و نقشه مفهومی (رویکرد شناخت-گرایی), بهره گیری از یادگیری اجتماعی (رویکرد فراشناخت گرایی) و استفاده از روش های یادگیری فراگیر محور, آموزش مبتنی بر حل مسئله و یادگیری موقعیّتی (رویکرد ساختن گرایی) اشاره کرد. مدرسان شیمی با آشنایی با مجموعه این نظریات می توانند بر حسب موقعیّت و محتوای آموزش از رویکرد یا رویکردهای مناسب و به دنبال آن از راهبردی مشخص در آموزش شیمی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقت، حمیده، و فتحی نیا، مهرانگیز. (1399). کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش شیمی. پژوهش در آموزش شیمی، 2(1 )، 5-23. SID. https://sid.ir/paper/376087/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقت حمیده، فتحی نیا مهرانگیز. کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش شیمی. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1399؛2(1 ):5-23. Available from: https://sid.ir/paper/376087/fa

    IEEE: کپی

    حمیده حقیقت، و مهرانگیز فتحی نیا، “کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش شیمی،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 2، no. 1 ، pp. 5–23، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button