مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

530
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی عوامل، ملاک ها و نشانگرهای مدارس اثربخش دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 162 | صفحه پایان 190

چکیده

 پژوهش حاضر مبتنی بر رویکرد تحقیق کیفیو با روش پدیدارشناسی توصیفی انجام شد. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری ملاکی و مصاحبه ی نیمه ساختاریافته با 15 مشارکت کننده, داده ها گردآوری شد و به روش کلایزی تحلیل گردید. به منظور باورپذیری یافته ها از سه روش ممیزی بیرونی, بازبینی نتایج توسط اطلاع رسان ها و درگیری طولانی مدتاستفاده شد. نتایج پژوهش, به شناسایی و دسته بندی 6 عامل, 16 ملاک و 111 نشانگر برای اندازه گیری اثربخشی مدارس در دوره ی ابتدایی منتج گردید. یافته ها بر نقش سازنده ی مدیر مدرسه, تعامل بین مدیر, معلمان, والدین و دانش آموزان, مشارکت معلمان در تصمیم گیری ها و تعامل موثر بین جامعه و مدرسه تاکید داشتند. به نظر می رسد با توجه به جامعیت و تناسب عوامل, ملاک ها و نشانگرهای شناسایی شده با وضعیت مدارس دوره ی ابتدایی, استفاده از آن بتواند زمینه ی لازم برای ساخت ابزار مناسب اندازه گیری کیفیت مدارس دوره ی ابتدایی, تعیین وضعیت این مدارس و ارایه ی راهکارهای بهبود را فراهم سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرحیاتی، سارا، صالحی، کیوان، فرزاد، ولی اله، مقدم زاده، علی، و حکیم زاده، رضوان. (1399). بازنمایی عوامل, ملاک ها و نشانگرهای مدارس اثربخش دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(1 )، 162-190. SID. https://sid.ir/paper/376496/fa

    Vancouver: کپی

    پیرحیاتی سارا، صالحی کیوان، فرزاد ولی اله، مقدم زاده علی، حکیم زاده رضوان. بازنمایی عوامل, ملاک ها و نشانگرهای مدارس اثربخش دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(1 ):162-190. Available from: https://sid.ir/paper/376496/fa

    IEEE: کپی

    سارا پیرحیاتی، کیوان صالحی، ولی اله فرزاد، علی مقدم زاده، و رضوان حکیم زاده، “بازنمایی عوامل, ملاک ها و نشانگرهای مدارس اثربخش دوره ابتدایی: یک مطالعه کیفی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 1 ، pp. 162–190، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376496/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا