مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی شایستگی های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف این پژوهش واکاوی شایستگی های معلمان عشایر کوچنده بود. این پژوهش با رویکرد کیفی و به روش پدیدارشناسی هوسرلی انجام شده است. انتخاب مشارکت کنندگان بالقوه بر اساس معیار شرایط اقلیمی کشور در سه ناحیه آب و هوایی (کوهستانی, خزری و گرم و خشک) در چهار استان چهارمحال و بختیاری, گیلان, خراسان جنوبی و فارس صورت پذیرفت. چراکه معلمان دارای تجربه کار در این استان ها هر سه نوع شرایط آب و هوایی را پوشش می دهند. مشارکت کنندگان در پژوهش متشکل از 57 نفر معلم دارای تجربه ی تدریس در مناطق عشایری کوچنده با رویکرد نمونه گیری هدفمند و روش گلوله برفی انتخاب شدند. معیار کفایت تعداد مشارکت کنندگان, اشباع نظری بود. ابزار گردآوری داده های کیفی پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. برای سنجش اعتبار اولیه داده ها از معیارهای قابل قبول بودن و قابلیت اعتماد بودن داده های کیفی استفاده شد. با توجه به روش کیفی پژوهش از شیوه ی تحلیل مضمون (شامل مضامین پایه, سازمان دهنده ی اول و دوم و فراگیر) برای تشکیل شبکه مضامین شایستگی معلمان عشایر کوچنده استفاده شد. نتایج نشان داد که از ترکیب و ادغام 223 کد پایه, درمجموع 170 مضمون پایه و 28 مضمون سازمان دهنده ی سطح اول شکل گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی پردنجانی، یعقوب، شفیعی سروستانی، مریم، جهانی، جعفر، و محمدی، مهدی. (1399). واکاوی شایستگی های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(39 (پیاپی 66) )، 39-61. SID. https://sid.ir/paper/376819/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی پردنجانی یعقوب، شفیعی سروستانی مریم، جهانی جعفر، محمدی مهدی. واکاوی شایستگی های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(39 (پیاپی 66) ):39-61. Available from: https://sid.ir/paper/376819/fa

    IEEE: کپی

    یعقوب رحیمی پردنجانی، مریم شفیعی سروستانی، جعفر جهانی، و مهدی محمدی، “واکاوی شایستگی های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 39 (پیاپی 66) ، pp. 39–61، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button