مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش مؤلفه های کیفیت زندگی کاری، جو آموزش، تعهدو فرهنگ سازمانی برابعاد توانمندسازی روان شناختی (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان بوشهر)

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 95

چکیده

 امروزه یکی ازدغدغه های اصلی نظام آموزش عالی کشور, توانمندسازی سرمایه های انسانی خود و بکارگیری بهینه آنان جهت مزیت رقابتی, توسعه پایدار, ارتقای کمی وکیفی نظام یاددهی– یادگیری دردانشگاهها است. هدف از اجرای این پژوهش مطالعه بررسی نقش مؤلفه های کیفیت زندگی کاری, جو آموزش, تعهدو فرهنگ سازمانی برابعاد توانمند سازی روان شناختی از دیدگاه اساتیددانشگاه فرهنگیان بوشهر بود. روش پژوهش, توصیفی-همبستگی ازنوع مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اساتید دانشگاه فرهنگیان بوشهر به تعداد (638نفر) بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد250 آزمودنی تعیین گردید برای گردآوری داده ها از پنج پرسش نامه کیفیت زندگی کاری والتون (1973), جوآموزش سازمانی تریسی وتوس(2005) , تعهد سازمانی میر-وآلن(1984), فرهنگ سازمانی دنیسون (2000) و توانمند سازی روان شناختی اسپریتزر-میشرا(1996)استفاده شد. برای تعیین روایی پرسش نامه ها از تحلیل عاملی تأییدی و جهت سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که به ترتیب 78, 79, 83, 78و83درصد برآورد گردید. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSSوLISREL تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن است که قدرت رابطه میان مؤلفه های کیفیت زندگی کاری با ضریب (82)درصد, جو آموزشی(50) درصد, تعهد سازمانی(99)درصد و فرهنگ سازمانی(100) درصد با متغیر توانمندسازی روانشناختی اساتید دانشگاه فرهنگیان بوشهر مورد قبول است. طبق شاخص های برازش مدل آزمون شده, مدل نهایی از برازش نسبتاٌ مطلوبی برخوردار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خورشیدی، ماشااله، و محمدی، محسن. (1399). بررسی نقش مؤلفه های کیفیت زندگی کاری, جو آموزش, تعهدو فرهنگ سازمانی برابعاد توانمندسازی روان شناختی (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان بوشهر). پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، 6(12 )، 62-95. SID. https://sid.ir/paper/376832/fa

    Vancouver: کپی

    خورشیدی ماشااله، محمدی محسن. بررسی نقش مؤلفه های کیفیت زندگی کاری, جو آموزش, تعهدو فرهنگ سازمانی برابعاد توانمندسازی روان شناختی (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان بوشهر). پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره[Internet]. 1399؛6(12 ):62-95. Available from: https://sid.ir/paper/376832/fa

    IEEE: کپی

    ماشااله خورشیدی، و محسن محمدی، “بررسی نقش مؤلفه های کیفیت زندگی کاری, جو آموزش, تعهدو فرهنگ سازمانی برابعاد توانمندسازی روان شناختی (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان بوشهر)،” پویش درآموزش علوم تربیتی و مشاوره، vol. 6، no. 12 ، pp. 62–95، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376832/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button