مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تعدیلی تعهد سازمانی و رضایت شغلی در تاثیر بازاریابی درونی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 167

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی نقش تعدیلی تعهد سازمانی و رضایت شغلی در تاثیر بازاریابی درونی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی بود. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است که به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان خراسان شمالی تشکیل می دادند که شمار آن ها به 185 نفر می رسید. نمونه آماری با بهره گیری از فرمول نمونه گیری کوکران از جامعه محدود 124 نفر برآورد شده که 130 پرسشنامه با بهره گیری از روش نمونه گیری طبقه ای در میان جامعه آماری توزیع گردید. جهت جمع آوری داده ها از استراتژی پیمایش بهره گرفته شد و پرسشنامه ای که مبتنی بر پرسشنامه های استاندارد بازاریابی درونی, تعهد سازمانی, رضایت شغلی و تمایل به ترک خدمت تدوین و دراختیار پاسخ دهندگان قرار گرفت. نتایج نشان داد, بازاریابی درونی برتعهدسازمانی, رضایت شغلی و تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش وجوانان استان خراسان شمالی تاثیرگذار بوده و رضایت شغلی می تواند تعدیل گر رابطه میان بازاریابی درونی و تمایل به ترک خدمت کارکنان باشد. همچنین مولفه های بازاریابی درونی نیز بر مولفه های یادشده اثرگذار بوده و از میان این مولفه ها «بالندگی منابع انسانی» بیشترین و «چشم انداز» کمترین تاثیر را داشته است. باتوجه به یافته های پژوهش حاضر می توان گفت, مدیران ورزش و جوانان استان خراسان شمالی می توانند با ارایه رویکردی سیستماتیک به آموزش و داشتن برنامه های مدون آموزشی و استقرارنظام جامع ارزیابی عملکرد مبتنی بر شایستگی زمینه ساز بهبود نگرش های شغلی کارکنان دراین سازمان شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک خواه فرخانی، زهرا، و ریحانی، محمد. (1398). نقش تعدیلی تعهد سازمانی و رضایت شغلی در تاثیر بازاریابی درونی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی. مدیریت منابع انسانی در ورزش، 7(1 )، 151-167. SID. https://sid.ir/paper/377257/fa

    Vancouver: کپی

    نیک خواه فرخانی زهرا، ریحانی محمد. نقش تعدیلی تعهد سازمانی و رضایت شغلی در تاثیر بازاریابی درونی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی. مدیریت منابع انسانی در ورزش[Internet]. 1398؛7(1 ):151-167. Available from: https://sid.ir/paper/377257/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نیک خواه فرخانی، و محمد ریحانی، “نقش تعدیلی تعهد سازمانی و رضایت شغلی در تاثیر بازاریابی درونی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی،” مدیریت منابع انسانی در ورزش، vol. 7، no. 1 ، pp. 151–167، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377257/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button